De nieuwe DAF XF

Home Forums Vrachtauto’s De nieuwe DAF XF

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #3806
    wout kamsteeg
    Deelnemer

    Bovenstaande gaat alleen over het uiterlijk,maar het is vooral de techniek die verbeterd is.Een nieuwe motor,vanaf volgend jaar een nieuwe versnellingsbak van ZF die revolutionair is,vergelijkbaar met de nieuwste transmissies van personenauto’s.
    En niet te vergeten een totaal nieuw interieur.
    Dit alles terwijl de”oude”105 onlangs door truckstar geselecteerde chauffeurs,nog gekozen is tot beste chauffeursauto,dat terwijl zelfs de nieuwe mercedes actros daar al aan mee deed.
    Ik kan niet wachten tot het dinsdag is.
    Wout Kamsteeg
    http://www.woutdafmodellen.nl

    #3869
    JanS
    Deelnemer



    #3876
    Arnold
    Moderator

    Dan blijft er nog maar 1 vraag over: wanneer komt hij in 1/87?
    (en wie:Herpa en/of WSI)

    #3885
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Ik denk WSI, die hebben het al over een belangrijke uitbreiding van de H0 lijn.

    #3886
    Joske
    Deelnemer

    Qua techniek een vooruitgang maar qua uiterlijk een afgang, ik had toch wel op iets anders gehoopt maar helaas… een Daf met Scania front.. kan er helaas niet echt warm van worden… jammer!

    #5016
    Cor-DutchArt
    Deelnemer


    Liever achteruit naar Engeland dan vooruit naar ………
    Foto: “denerik”

    #5018
    Joske
    Deelnemer

    Vooruit of achteruit… het is en blijft een lelijk ding.

    Maar hoe ze die achterkant markering hebben aangebracht??.. gewoon op het dachbord gekwakt 🙂 lekker onprofesioneel zeg..

    #5708
    Cor-DutchArt
    Deelnemer


    DAF XF 105 “Nordic Edition”
    Gebouwd door de Noorse Daf importeur.
    Dit is omdat deze, in Noorwegen veel gebruikte asopstelling, pas over een jaar gebruikt wordt bij de nieuwe XF.
    Daarbij komt dat er voor Euro 6 geen extra subsidie gegeven wordt en de nieuwe XF zo’n € 14.000 duurder uitkomt.

    #7633
    JanS
    Deelnemer

    #7718
    sw
    Deelnemer

    Volgens mij heb ik er vandaag een zien rijden in een oranje kleur met een oplegger van Wolter Koops. Hij reed net buiten Ommen in de richting van Hoogeveen.
    Veel chroom in de gril.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.