DAF 2600 kan ook zo …

Home Forums Vrachtauto’s DAF 2600 kan ook zo …

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 81)
  • Auteur
    Berichten
  • #5334
    bema
    Deelnemer

    Is er een Humbrol of Testors nummer/kleur die bij de chassis kleur in de buurt komt bekend?

    #5337
    Joske
    Deelnemer

    Arnold .. de 2600’s hebben zogoed als de juiste van Amerongen kleur… diep geel… in alle opzichten is de 2600 een perfect model!

    #5351
    Jeroen
    Deelnemer

    Voor een ombouw Tamiya TS68 gebruikt. Waarschijnlijk wat licht van kleur, maar oogt goed. Is overigens een spuitbus./ Voor het resultaat zie de komende Berichten.
    Jeroen

    #5379
    Arnold
    Moderator

    Ook de Fans Maas kan ‘verouderd worden en dan het bordje van een Do op het dak:

    (Foto van Bert, van het wesje-forum: http://www.wesje.nl/forum/viewtopic.php?p=64159#p64159)

    #5381
    Arnold
    Moderator

    Peterg schreef:
    Wat dan ook opvalt is hier de plaats en de vorm van de richtingaanwijzers.
    Ik ben geen DAF kenner, maar wellicht dat Arnold daar meer over kan vertellen.

    Deze richtingaanwijzers zaten op de laatste uitvoering. Mengvormen van stijlen ontstonden op 2 manieren:
    -in de overgang van 2 opvolgende uitvoeringen
    -bij restauraties waar men gebruik maakte van aanwezige componenten, zonder de juiste stijl te (kunnen?) hanteren.

    groeten,

    Arnold

    #5420
    Arnold
    Moderator

    Jos,

    Ik heb van een andere Herpa tankoplegger de chromen uiteinden afgehaald en deze op de ‘van Amerongen’ geplaats. Nu zit ik alleen nog met een logo van ‘Brenntag’ op de achterzijde. Weet iemand hoe ik een opdruk van een chroomdeel afhaal (zonder het chroom te beschadigen 😉 )

    #5421
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Helaas, dat is onmogelijk.
    Zijn die voor- en achterkant gelijk?
    Dan kan je een voorkant achterop plaatsen…

    #5423
    Arnold
    Moderator

    Helaas, de achterzijde heeft gaten voor het trapje.

    #5425
    Joske
    Deelnemer

    Oke Arnold dat is ook een oplossing, evt kunnen twee voorkanten gebruikt worden dan en het trapje in het midden aan de rchterkant te plaatsen, zag je ook vaak in die tijd 🙂

    #5426
    Arnold
    Moderator

    Ha, ik heb het anders opgelost: ik print een scherp logo van van Amerongen in het formaat van de opdruk.
    (Helaas is het trapje weg, als iemand een trapje van de oude tankoplegger in chroom heeft, niet weggooien! Denk aan mij 😉 )

    #5464
    Arnold
    Moderator

    Ik zal binnenkort een foto plaatsen van de ongeschilderde versie.

    #5544
    Arnold
    Moderator

    Zoals beloofd:
    eerst 2-assig gemaakt (met dubbellucht natuurlijk):

    En de spatborden uit plaatmateriaal (ruwbouw), achter de trekker:

    En het logo op de achterkant:

    #5545
    Arnold
    Moderator

    Statie-portret 😉

    #5547
    Joske
    Deelnemer

    Jaha… zo zagen de opleggers er uit met die spatborden 🙂 Gaaf Arnold

    #5548
    Arnold
    Moderator

    Ja Jos, de spatborden waren inderdaad zo, er werd hier thuis al gevraagd of ik dat niet te snel (lees: slordig) had gedaan. Toen heb ik wat foto’s van internet laten zien.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 81)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.