- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 8 stemmen, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door alfa-erwin.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2012 om 21:46 #437Cor-DutchArtDeelnemer
Vooral voor de nieuwe mensen….
Ik ben voornamelijk bezig met import en verkoop van “vintage” modellen.
Daarnaast een “eigen” serie modellen aan het opbouwen.
Dit met medewerking van anderen.
Modellen komen van Johannes Martens en Peter Rings.
De bijbehorende decals van Marc Bodewes.
Naast de eigen lijn resin modellen is er meer.
Meest vrachtwagen cabines, maar ook bestelwagens en personenauto’s.
Deze komen van Engh (Joske) en 87RPM (hoofdzakelijk)
Ook voer ik onder andere Makette en NPE modellen.
Ook voor de afwerking voer ik al 10 jaar Microscale vloeistoffen.
Speciale lijmen en penselen 3×0 en 5×0 zijn ook voorradig.
Verder ben ik dealer van Sylvan Scale Models.Het klinkt misschien allemaal nogal groot, maar gezien de specialisatie en de investeringen in voorraad is het wel een karwei om de boel draaiend te houden.
Elke keer weer is het erop of eronder of er wel genoeg geld is voor de volgende zending. Maar dat houdt het spannend.Daarnaast…
Ik wil de mensen niks aansmeren.
Als iemand tevreden is komt hij/zij er vanzelf wel een keer om.Helaas kan ik vaak niet aan de vraag van sommige modellen voldoen.
Dit omdat ik ook afhankelijk ben van leveranties van derden.
Zelfs modellen die ik zelf maak schud ik ook niet zo uit mijn mouw.
Dat heeft te maken met wat lichamelijk ongemak.Rest mij om U allen een gezellige tijd te wensen op ons nieuwe forum en graag tot ziens op onze Club ruilbeurzen en modelbouwdagen.
17 maart 2012 om 17:14 #753Cor-DutchArtDeelnemerLeuk, ik zie dat mensen vertellen hoe en wanneer ongeveer ze lid werden van de club.
Bij mij kwam de eerste kennismaking omdat ik een artikel ging schrijven het clubblad van Baroniespoor, over auto’s op de treinbaan.
Hoe het precies was weet ik niet meer, lang geleden dus….
Mijn eerst ontvangen clubblad is nr. 11 meen ik….9 april 2012 om 17:30 #1339rinusankerDeelnemerTwee keer in laatste rit meemaken in veertien dagen is niet fijn
maar ik was wel blij jouw zaterdag te zien, heb vandaag eens gekeken
wat er in onze hobby zoal nieuw uitkomt, had je trouwens verwacht
dat tnt naar UPS zou gaan, als oud DHL employe was je misschien
gelukkiger met DHL geweest, ps zijn er mensen die alleen pakketdiensten
sparen.
Heb die Panhard nogeens bekeken is die er ook niet van een andere
kleinserie bouwer gewesst of echt nieuw.
rinus anker9 april 2012 om 19:55 #1345Cor-DutchArtDeelnemerRinus,
De reden van onze ontmoeting zaterdag was inderdaad niet geweldig.
Voor de Panhard moet je even kijken bij de rubriek vrachtwagens.
Ik heb die aanhangertjes gezien, en als de trekkers ook zo mooi worden….REE Modèles kondigt een trekker aan voor het “andere” treinsysteem, dat naast het Kangourou gebruikt werd.
12 april 2012 om 12:06 #1383rinusankerDeelnemerbedankt zal het even bekijken
die panhard met een esso oplegger van een andere schaal als
1 87 namelijk dinky kon ik in de jaren vijftig net van mijn zakgeld
kopen, die mooie engelse 4 assers welke ik wilde hebben bleken te
duur voor mijn portemonnee, uit een artikel in het namac blad
bleek later dat deze autos eigenlijk nog duurder moesten zijn
ivm de zink prijs van toen, zij werden nl gesponsoord door de
benzinemaatschappijen.trouwens als huisvervoerder van metall dinslaken laden wij
elke week in de jaren 70 24 t. zink voor majorette in caluire
bij lyon, als ik zo n modelletje zie dan moet ik hier altijd aan
denken, ook de verladingen van lesney uit engeland naar bienen
bij emmerich en naa Barneveld werden in de vroege jaren 60 door
dit bedrijf verzorg, zit dus al een poosje in de speelgoedbusinessde herpa van wetram is trouwens in samenwerking met weer de
regio rijnmond van de namac, opgezt via de kleijne, de combis
via wetram in muenchen omdat die met combies in het rond reden.ps. er hebben wetram opleggers tussen paris en engeland gereden
met reclame erop wetram / scac paris voor vervoer van
autodelen van ford wat toen door ons verzorgd werd naar dagenham.
heb dat ding in miniatuur nagebouwd, af en toe kwam zo n oplegger
weleens in een verkeerd circuit te te recht , zo dat hij als
aanhanger achter op een dolly tussen goeteborg en stockholm
werdf gespot achter een zweedse oplegger als road train en als
je dan in zweden rijdens met een auto vol in de echte wetram kleur
kijk je toch even je ogen uit, maar het gebeurde.
trouwens die kangoeroe opleggers waren er ook in diverse maten
we begonnen met york 8 m daarna netam en pacton 10 m
en daarna groenewegen en pacton 1260 en 13 60.
hier heb je dus al 4 verschillende typen, daarbij waren er
met flenzen tussen de wielen geschikt voor het franse kangoeroe
systeem en zonder flensen welke als huckepack megingen op de
duits zwitserse lijn naar novarra, dus weer verschillen
maar wel gemakkelijk als trailstar of hupac de prijzen verhoogden.
zo leren jullie nog eens wat, ps. op de kangoeroe gingen hogere
gewichte mee als over de straat, en ook was er niet meer de
weerstand van de chauffeurs ivm de vele weekenden welke gedraaid
werden, begrijpelijk want de bazen waren het geouwehoer zat
dat men toen echter aan een paar monopolistische spooroperateurs
vast zat begrepen ze later pas, van kwaad naar erger maar alle
we konden met de vrijkomende autos en vergunningen andere markten
zoals op scandinavie open breken.
groetjes29 juni 2012 om 03:17 #2844Cor-DutchArtDeelnemerVandaag voor de verandering niet achter de computer gezeten, maar er vóór.
De eerste prille schreden gezet op het www.
Via Post.nl… Het is nog lang niet klaar maar het is al wel functioneel.
Neem gerust een kijkje en schroom niet me een reaktie te sturen.29 juni 2012 om 08:46 #2846Frank SchneiderDeelnemerNou, Cor, dat ziet er al hartstikke mooi uit.
En dat doe je dus ’s nachts zie ik aan de tijd?
Succes!1 juli 2012 om 21:40 #2895Marco BekhofDeelnemerJa Cor, ziet er zeker mooi uit. Heb je goed je best op gedaan.
Succes met de verkoop.
Eens kijken of dat ook wat voor mij is, om mijn verzameling uit te dunnen.1 juli 2012 om 22:04 #2896ArnoldModeratorZiet er goed uit Cor!
2 juli 2012 om 02:03 #2897Cor-DutchArtDeelnemerMarco,
Je kan een webshop pas starten onder bepaalde voorwaarden.
één ervan is, dat je moet zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.Maar je kan natuurlijk ook je modellen in het clubblad aanbieden en op de club beurzen in Eefde.
Of hier op het forum.3 juli 2012 om 15:32 #2906Cor-DutchArtDeelnemerZo, nu zit er ook een naam aan.
http://www.dutchart-models.nl/
Helaas nog niet zo uitgebreid als ik zou willen.
Kan er nog maar 100 artikelen in opslaan…4 juli 2012 om 11:46 #2907ArnoldModeratorCor,
Is er een reden dat je max. 100 artikelen kan opslaan? Is het nog een testversie?
groeten,
Arnold
4 juli 2012 om 12:23 #2909Cor-DutchArtDeelnemerDat klopt Arnold.
Maar dat is dus veel te klein.
Daar wordt aan gewerkt.Nu nog zorgen om gevonden te worden via de zoekmachines.
4 juli 2012 om 17:05 #2910ArnoldModeratorWij kunnen je al vinden, een berichtje op het 87scalecars forum helpt ook wel.
Verder ook zorgen dat er veel links komen.Groet,
Arnold
19 augustus 2012 om 23:50 #3417Cor-DutchArtDeelnemerMorgen mag ik me na heel veel jaar eindelijk weer eens aan een model wijden voor mijn eigen collectie.
Ik heb daarvoor een resin manschappencabine gekocht.
Wist ik veel… Ik dacht eigenlijk dat het een verkorte Matador was.Hiervoor moeten dan wel 2 Epoche modellen worden geofferd.
Ach… die liggen bij mij toch te verïnterresten.[IMG]http://i45.tinypic.com/oa6avn.jpg[/IMG]
De cabine.[IMG]http://i45.tinypic.com/t6cxuw.jpg[/IMG]
Zoiets moet het worden, maar dan dus met een nog langere cabine.[IMG]http://i47.tinypic.com/2eg4izo.jpg[/IMG]
De tekening is wel leuk, maar de maten zijn in inches. (Amerikaanse folder)[IMG]http://i48.tinypic.com/157hzdi.jpg[/IMG]
Deze chassis lengte komt er onder.
42mm radstand in model wat behoorlijk lang is.
Dat wordt dus een beetje maten vergelijken en omrekenen.
Het laadbakje wordt dus ook flink ingekort.
Voor de achteras blijft ongeveer 1 cm over. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.