Commer Walk Thru

Home Forums Bestelwagens en bestelbusjes Commer Walk Thru

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #15500
    bennie
    Moderator

    Hulp gevraagd bij het maken van de HO-Berichten.
    In een van nog te maken HO-Berichten komt een verhaal over een Commer walk Thru. Julle weten wel, zo’n bestelwagen met schuifdeuren van o.a. van Gend en Loos.
    Ik weet dat er meerdere modelauto’s van dit voorbeeld in de handel zijn geweest, veelal als kit.
    Ik kan mij een kit herinneren die Cor v.d. Meijde (Dutchart) heeft verkocht.
    Misschien zijn er nog meer (geweest).
    Verder zou ik ook graag het bekende EFSI model erbij afbeelden, ondanks dat deze niet in 1:87 is.
    Veel van die EFSI Commers staat toch op diorama’s en modelspoorbanen.
    Graag zie ik goede foto’s van gebouwde modellen en die van EFSI tegemoet.
    Ik heb maar 3 of 4 foto’s nodig, maar alles mag aangeboden worden.
    Hiermee kan ik het artikel over de Commer helemaal afsluiten.

    Bennie van Meurs, redactie HO-Berichten
    redactie@ho-modelautoclub.nl

    #15502
    Jeroen
    Deelnemer

    Ook RMM heeft een Commer uitgebracht, al kan de wagen ook doorgaan voor een Amerikaanse bestelwagen. Ik zal hem voor je op foto zetten en wat informatie aanleveren.

    Jeroen

    #15503
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Bennie,
    Toevallig zijn er op facebook zeer onlangs nog een paar langs gekomen op de openbare groepen:
    1op87
    Efsi-Toys Holland schaal 1:87

    #15504
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Tja, momenteel is er nog Shapeways natuurlijk, en afgeleiden. Ik heb eens een hele mooie gezien, ik dacht van Marc. Modelbouw Visser heeft er 1 in het programma. Daarvan heb ik er nog een aantal. Decals zijn er ook van Joost Scale Parts. Deze en het model van Visser staan op mijn website http://www.dutchart-models.nl/Decal%20NL002–van-gend-%26-loos.html?_globalsearch=Van%20Gend%20%26amp%3B%20Loos De decals zijn ontworpen voor een model van Jos Keja.

    #16275
    Frank Schneider
    Deelnemer


    Volgens de nieuwste HO-Modelauto Berichten is deze gele Husky Commer Walk-Thru ongeveer 1:87. Ik waag het nog te betwijfelen. Weet iemand de exacte schaal?


    Deze metallic blauwe Matchbox Lesney art.nr 47B Commer BF 1963 Ice Cream Canteen is volgens 87thscale.info schaal 1:85.
    Volgens Cor van der Meijde: de is de kap van de BF die Modelbouw Visser maakt, wel de juiste schaal. Als de wanddikte wat minder is zou het nog beter zijn. Moet worden opgemerkt dat de BF in verschillende lengte’s gemaakt werd. De breedte is trouwens wel van alle modellen gelijk.

    #28129
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Commer Walk-Thru 1971
    Verbouwd: oktober-november 2015


    Oorspronkelijk model: Husky (Corgi) 47-b via Marktplaats

    Wielen: geveerd via ventielslangetjes! (in het onderstel zitten de assen opgehangen in sleufjes).
    Interieur:
    Kleur: lichtgrijs (Tamiya primer) + blanke lak, i.v.m. de juiste kleur. En wit gespoten. Zwart (bumpers en spatborden glans, raamrubbers mat) met een penseel geschilderd.

    Commer Walk-Thru 30cwt (kleinste).
    Zover ik tot nog toe kan bekijken is dit een type KB400, een 2 of 3 tons versie met een wielbasis van 3439mm (omgerekend 39,4mm). De neus van de Husky is de dieselversie, die alleen gebruikt werd als geldwagen. Dan waren de onderste zijruitjes echter dicht en zat er aan de rechterzijde een extra schuifdeur.
    Kenteken: “BV-42-95” (Decals: Joost Scale Parts Decal NL002).

    Vering d.m.v. ventielslangetjes

    Alternatief: Modelbouw Visser MVGB-002 losse kap, zonder bodemplaat en wielen bij Cor van der Meijde: http://www.dutchart-models.nl/p-1a/

    Modelbouw Visser


    Ontlakt in de remolie


    en in de primer, het dakluik gedicht


    Dak wit en body grijs gespoten en de spatborden en bumpers zwart


    Decals: Joost Scale Parts Decal NL002

    #28133
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Commer 1959 BF Ice Cream

    Verbouwd: oktober 2015

    Oorspronkelijk model: Lesney 19-a


    Ontlakt in de remolie


    In de primer


    Gespoten in 2 kleuren

    Alternatief: Modelbouw Visser MVGB-001 model losse kap (3D-print) zonder bodemplaat en wielen.

    #28135
    Marc
    Deelnemer

    Je hebt denk ik een foto verwisseld Frank.

    #28138
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Inderdaad, Marc, inmiddels gecorrigeerd.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.