100 jaar John Deere tractoren

Home Forums Landbouw 100 jaar John Deere tractoren

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #34061
    Jurgen
    Moderator

    14 maart 2018 was het 100 jaar geleden dat Deere & Company de tractormarkt betrad. “Het grootste succesverhaal in de agrarische machine industrie begon met de Waterloo Boy in de Verenigde Staten. Vandaag de dag is John Deere wereldwijd een toonaangevende farikant van landbouwtractoren, en produceert het bedrijf ‘intelligente’ tractoren in 12 fabrieken over de hele wereld.

    Met de overname in 1918 van de Waterloo Gasoline Engine Company in Iowa ter waarde van $2,25 miljoen betrad het bedrijf de tractorenmarkt. Het was een veelbesproken en controversiele investering voor die tijd, omdat veel critici niet geloofden in de toekomst van tractoren en bleven vertrouwen op het gebruik van de traditionele paardenkracht. Niemand had verwacht dat de tractorindustrie zich zou doorontwikkelen tot de belangrijkste groeibasis van het bedrijf”, aldus een bericht van John Deere Mannheim. Hieronder een video van de verschillende John Deere tractoren.
    [video]https://youtu.be/PUlfURGkQxc[/video]

    #34062
    Jurgen
    Moderator

    Zojuist bedacht ik op de ‘bank’, dat ik aan het 100-jarig bestaan van John Deere tractoren aandacht kon besteden door enkele John Deere-modellen in schaal 1:87 te tonen. Als er 1 iemand is die een hele uitgebreide John Deere collectie heeft dan is het wel Arie van Urk. Daarom begin ik de serie met foto’s met een overzicht van de modellen die Arie 25 november 2017 had uitgestald tijdens de Landbouwminiaturenbeurs in Zwolle, zie voor meer informatie het artikel in HO-Modelauto Berichten 199.


    Collectie John Deere modellen van Arie van Urk.


    Tijdens de Landbouwminiaturenbeurs in Zwolle was ook Trino Klingenberg aanwezig. Op de foto een John Deere op het diorama van Trino.


    Een John Deere trekker en een getrokken John Deere veldspuit bij een collega van Trino.


    Deze maaiscene is van een collega van Trino, ik dacht Michael Speit.


    Detailfoto van de John Deere met twee cyclomaaiers.

    Wordt vervolgd….

    #34066
    Jurgen
    Moderator

    En verder met enkele John Deere modellen uit mijn verzameling.


    Een John Deere 7920 (Herpa) op mijn diorama ‘bietenladen’.


    Nogmaals een John Deere 7920. Zowel hefinrichting voor als achter zijn werkend. Mooi model!


    John Deere 6920S van Wiking.


    De John Deere 7260R van Wiking voor de aanpassingen tot Lestrekker, zie hieronder.


    ‘Binnenkort’ meer over deze Lestrekker van Verkeersschool Blom (Etten-Leur) in een van de HO-Modelauto Berichten.

    Ter afsluiting een overzichtsfoto van de John Deere verzameling van Arie van Urk zoals hij die op de Modelbouwdag 23 september 2014 uitgestald had in Eefde.

    #34123
    arie van urk
    Deelnemer

    Het zijn er inmiddels weer iets meer…
    Helaas de Ertl combine nog niet te pakken kunnen krijgen.
    Voor de rest is de 1-87 collectie aardig compleet ( zonder siku want dat vind ik speelgoed).

    #34156
    Jurgen
    Moderator

    Dat zal vast Arie, ook meer dan in november 2017 in Zwolle? Vul deze serie gerust aan…

    Wat nog miste waren drie John Deere modellen van Schuco uit mijn verzameling. Helaas had ik daar geen foto’s van. Geen nood, Bennie van Meurs heeft ’toevallig’ dezelfde modellen en heeft ze vanochtend voor me op de foto gezet.


    John Deere 8345R van Schuco (foto: Bennie van Meurs).


    John Deere 8345RT van Schuco (foto: Bennie van Meurs). In het echt heb ik deze machine meerdere keren in Polen gezien. Een grote trekker.


    Toch wel een van mijn favoriete John Deere modellen, de John Deere 4955 van Schuco (foto: Bennie van Meurs).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.