Reageer op: DAF 2600 kan ook zo …

Home Forums Vrachtauto’s DAF 2600 kan ook zo … Reageer op: DAF 2600 kan ook zo …

#4912
JanS
Deelnemer

Het is meer een grapje gelet op de commotie tussen Brekina en Epoche met die Ola-Iglo modellen. Het laat wel zien dat die Kibri trailer ook heel goed past bij zo’n 2600.

Ik heb altijd begrepen dat Binfürst uit Rhoon de huisvervoerder van Unilever was. Binfürst Transport viel onder het Algemeen Vracht Kantoor NV, later Transportgroep Alvracht in Barendrecht tot 1989 een volle dochtermaatschappij van Unilever, naast wegtransport ook scheepvaart. In 1989 moest Unilever dat allemaal afstoten (overheisbemoeienis via de Commissie Tabaksblad) en het is toen tot ieders verrassing door Federal Express overgenomen en daarna voor een deel weer ondergebracht bij het Belgische Sitra.
Gezien het logo op de deur van die Henschel is het wel een auto van Goedkoop & De Geus en die reden inderdaad ook voor Unilever. De firma’s reden trouwens wel in (vrijwel) dezelfde kleuren. Volgens mij was ook Fransen Transport uit Rotterdam één van de bedrijven die voor Unilever reed, die heb ik wel eens met Bona en Becel-reclame gezien.