Reageer op: Cor van der Meijde

Home Forums Stel jezelf voor Cor van der Meijde Reageer op: Cor van der Meijde

#1383
rinusanker
Deelnemer

bedankt zal het even bekijken

die panhard met een esso oplegger van een andere schaal als
1 87 namelijk dinky kon ik in de jaren vijftig net van mijn zakgeld
kopen, die mooie engelse 4 assers welke ik wilde hebben bleken te
duur voor mijn portemonnee, uit een artikel in het namac blad
bleek later dat deze autos eigenlijk nog duurder moesten zijn
ivm de zink prijs van toen, zij werden nl gesponsoord door de
benzinemaatschappijen.

trouwens als huisvervoerder van metall dinslaken laden wij
elke week in de jaren 70 24 t. zink voor majorette in caluire
bij lyon, als ik zo n modelletje zie dan moet ik hier altijd aan
denken, ook de verladingen van lesney uit engeland naar bienen
bij emmerich en naa Barneveld werden in de vroege jaren 60 door
dit bedrijf verzorg, zit dus al een poosje in de speelgoedbusiness

de herpa van wetram is trouwens in samenwerking met weer de
regio rijnmond van de namac, opgezt via de kleijne, de combis
via wetram in muenchen omdat die met combies in het rond reden.

ps. er hebben wetram opleggers tussen paris en engeland gereden
met reclame erop wetram / scac paris voor vervoer van
autodelen van ford wat toen door ons verzorgd werd naar dagenham.
heb dat ding in miniatuur nagebouwd, af en toe kwam zo n oplegger
weleens in een verkeerd circuit te te recht , zo dat hij als
aanhanger achter op een dolly tussen goeteborg en stockholm
werdf gespot achter een zweedse oplegger als road train en als
je dan in zweden rijdens met een auto vol in de echte wetram kleur
kijk je toch even je ogen uit, maar het gebeurde.
trouwens die kangoeroe opleggers waren er ook in diverse maten
we begonnen met york 8 m daarna netam en pacton 10 m
en daarna groenewegen en pacton 1260 en 13 60.
hier heb je dus al 4 verschillende typen, daarbij waren er
met flenzen tussen de wielen geschikt voor het franse kangoeroe
systeem en zonder flensen welke als huckepack megingen op de
duits zwitserse lijn naar novarra, dus weer verschillen
maar wel gemakkelijk als trailstar of hupac de prijzen verhoogden.
zo leren jullie nog eens wat, ps. op de kangoeroe gingen hogere
gewichte mee als over de straat, en ook was er niet meer de
weerstand van de chauffeurs ivm de vele weekenden welke gedraaid
werden, begrijpelijk want de bazen waren het geouwehoer zat
dat men toen echter aan een paar monopolistische spooroperateurs
vast zat begrepen ze later pas, van kwaad naar erger maar alle
we konden met de vrijkomende autos en vergunningen andere markten
zoals op scandinavie open breken.
groetjes