Reageer op: Olieverf – Waterverf

Home Forums Algemeen/bouwtips Olieverf – Waterverf Reageer op: Olieverf – Waterverf

#48844
Marc
Deelnemer

Ik spuit al mijn verf met een airbrush (Harder en Steinebeck Evolution 0.4 mm naald) en vindt het pigment in de Humbrol verf niet fijn genoeg. En het drogen duurt veel te lang tussen de lagen, meer dan een dag.

Acryl verf van bv Schmicke, Vallejo, Mig enz zijn zeer fijn gepigmenteerd en drogen heel snel. Reinigen van je spuit is ook zo gedaan en het stinkt veel minder. Veel verdunnen, hele dunne laagjes en na 10 tot 15 minuten wachten kan een volgende laag er op. Dit is ook heel handig voor ingewikkelde afplak sessies.

Ik spuit ook met autolak op kleur gemaakt, meestal is dat white spirit of (eco) thinner gedragen verf. Werkt ook heel goed en droogt ook snel (meestal <1 uur). Daar moet wel een blanke lak laag op (hoogglans, zijdemat).

Details aanstippen of verven met acryl verf van bovengenoemde merken gaat ook heel goed. Het voordeel van bovengenoemde merken is dat het in pipetflesjes zit, je kan de verf druppelen zoveel als je nodig hebt. Dat lukt met die blikjes verf niet tot nauwelijks dus minder verf verspilling.

Nadat ik eenmaal acryl verf heb geprobeerd ben ik om. Ik heb een ladekast vol staan met Revell, Humbrol en Testors verf, ik gebruik het zelden meer. Ik gebruik wel een spuitmasker bij het airbrushen voor mijn eigen gezondheid.