Reageer op: Volvo FH16-750 Haegens met Nooteboom ballastoplegger

Home Forums Vrachtauto’s Volvo FH16-750 Haegens met Nooteboom ballastoplegger Reageer op: Volvo FH16-750 Haegens met Nooteboom ballastoplegger

#27077

De tekeningen liggen er letterlijk onder Jurgen.

Maar ik zal mijn methode wel even toelichten: ik teken (vanwege mijn werk) regelmatig met Autocad (2D). Ik zoek eerst goede maattekeningen van bijvoorbeeld cabines op, die importeer ik in Acad. Hetzelfde doe ik met (liefst eigen en recht genomen) voorbeeldfoto’s.
Dan is het een kwestie van die afbeeldingen verschalen tot 1:87 en daarover kan ik dan mijn decals tekenen en/of (zoals bij dit model) de kastenwand overnemen. Ik heb nu dus geen maten van het origineel genomen, maar maten gerelateerd aan foto’s.
Dan een kwestie van de tekening in 1:1 afdrukken naar papier. Hoezo 1:1? Ik heb de tekening immers al in 1:87 gemaakt. En dan op Evergreenplaat met potlood de hoekpunten aangeven en uitsnijden.

Als je tussen de regels door leest (of kijkt op mijn foto’s) zie je dat ik het tekenwerk voor de decals al op orde heb.

De basis van de kastenwand is 0,50 mm, de deuren zijn uit 0,25 erop gelijmd, zie bijgaande voorbeeldfoto.