Eerste gemengd nieuws over de Spielwarenmesse

Berichten over de Spielwarenmesse en niet van de Spielwarenmesse, door een te veel aan fysiek ongemak ben ik dit jaar niet naar Neurenberg afgereisd. Dus dan maar samenvatten wat er zoal op het wereldwijde web al is en nog wordt rondgestrooid door fabrikanten (die ook steeds meer via facebook-pagina’s vrijgeven) en andere belanghebbenden.

Van Artitec sijpelt zo nu en dan wat door, het wachten is nog op de nieuwe catalogus:

Z-01 Messe Artitec

Het wachten is nog op het hele overzicht.

Busch toont al de nieuwe Belarus tractor:

Z-02 Messe Busch Belarus

Rietze heeft naast het ‘Messemodel’ (MAN SL200) foto’s vrijgegeven van de nieuwe MAN Lion’s Coach bussen:

Z-03 Messe Rietze

Even tussendoor twee nieuwtjes van Oxford Diecast, volgens de nummering kleurvarianten:

Z-04 Messe Oxford Diecast

Interessanter is deze persmededeling:

87 Scale: GM licencing agreed with products scheduled for later this year – prepare for announcements during Release Programme 2 in May.

Auhagen heeft leuk klein nieuws:

Z-05 Messe Auhagen

Voor de busliefhebbers is er nu de nieuwe catalogus van VK Modelle:

Z-06 Messe VK

Te downloaden: Catalogus VK

Er hebben flinke veranderingen plaatsgevonden bij WSI Models. WSI gaat niet alleen samenwerken met het Australische Drake Models maar ook met Tonkin, die het Europese project met IMC Models en de productie van Caterpillar-modellen heeft beëindigd, terwijl ze ook nog het vroegere THW-programma hebben overgenomen.

En waar blijven dan de 1/87-modellen? Uit het nieuwsbericht: “Het 1:87 assortiment van trucks en trailer zal in 2016 worden uitgebreid voor de Amerikaanse en Russische markt. Tevens is er een geheel nieuw logo en verpakking ontwikkeld voor het merk TEMATOYS.”   Wat dat gaat worden is afwachten, misschien dat er op de Messe wat van te zien is.

Z-07 Messe WSI-Tematoys

Ter herinnering: IMC Models maakt wel 1/87-modellen denk maar aan de Liebherr-set van Sarens en de (Hyundai?) graafmachine die we al eerder lieten zien:

Z-IMC Models 01

En het meest opvallende nieuws van Wiking voor dit jaar wordt al gemeld: Volvo Amazon, Range Rover Mk.I, Opel Kadett GT/E, nieuwe MB E-Klasse (binnenkort al bij MB te vinden), MB Arocs 4-as mixer, Fuchs 301 graafmachine zelfrijdend en op Magirus Saturn, MAN Kurzhauber als trekker, nieuwe Magirus 3500 en de al bekende tractoren Fendt Vario 1050 en Claas 640/650.

Ook dat van Schuco wordt al gemeld: nieuwe Mini’s, VW T1 Pick-Up, MB-AMG GT S, Porsche 911 (991) GT3 RS, VW Kevers. Ook daar is het nog even wachten op de catalogus.

Paar plaatjes van Siku:

Z-09 Messe siku 2Z-08-Messe Siku 1

Eén gedachte over & ldquo; Eerste gemengd nieuws over de Spielwarenmesse & rdquo;

• Ook op YouTube een uitgebreid interview met Mathias Frank van Brekina met onder andere een leuk detail over de VW kever: