Nog even een kort bericht over verdwenen transport van en voor bedrijven. Vooral in de jaren 60 en 70 waren dergelijke wagens als hierboven in het uiterlijk van handelsbedrijf van M. Boers een bekend gezicht in en om het Westland.
In het kort een beetje historie: Boers Holland werd al in 1889 opgericht wat ook altijd bij het beeldmerk werd vermeld. Begonnen in ’s-Gravenzande, verhuist naar Delft, maar groot geworden in Waddinxveen. Op jonge leeftijd ging Maarten Boers al met zijn vader mee naar de Westlandse veilingen. In 1968 kwam hij er echter alleen voor te staan toen zijn vader plotseling overleed. Maarten Boers toonde in de jaren zestig zijn grote handelsgeest toen hij het voor die tijd revolutionaire besluit nam om de groothandelsmarkten te omzeilen en rechtstreeks aan het grootwinkelbedrijf te leveren. Dat zorgde voor een enorme expansie van het bedrijf. Midden jaren negentig werd de Boers Groep overgenomen door de Belgische Univeg Groep. Korte tijd later werd Boers weer losgekoppeld van Univeg en werd het bedrijf net als de handelsbedrijven Van Dijk Delft en Disselkoen opgenomen in de in 1998 net opgerichte “The Greenery”. De transportactiviteiten uit de verschillende overnames werden samengebracht in Dijco. Daarmee verdwenen ook de kenmerkende vrachtwagens met de in de jaren 80 ingevoerde striping, overigens wagens die veelal bij transportbedrijven als bijv. Henk Vis waren geregistreerd.
Van die laatste zijn er wel een paar modellen gemaakt, alleen door AWM en alleen in de jaren 90. Als eerste deze mooie Volvo F16 Globetrotter combinatie toen het nog AMW was en de verstandhouding met Albedo nog in orde was:
Tot 2000 verschenen daarna nog drie modellen van de kenmerkende koelcombinaties als AWM-modellen:
Zoals gezegd, daarna werd het allemaal The Greenery en Dijco.