Recent verscheen van BoS-Models (een merk van de Model Car Group, zie onder MCW) het model van de Land Rover 110 Defender Crew Cab. Een op zich mooie variant in de reeks Defender-modellen.
Een model dat zich goed laat vergelijken met de standaard Defender van BUSCH.
Het verschil tussen beide modellen is natuurlijk het basismateriaal: bij BoS is dat resin bij Busch is dat kunststof. Dat valt in eerste instantie niet zo op, pas als je zo dicht bij elkaar houdt zie je wat verschillen. Het kunststof model van Busch heeft wat scherpere details, het gelakte resin model lijkt zo hier en daar wat ronder. Opvallend verschil zit wel in de voorkant: grille en houder van de koplampen zijn bij het Busch-model wat groter. Dat kan aan het bouwjaar liggen, het BoS-model wordt gegeven als bouwjaar 1990; het Busch-model is duidelijk een jongere jaargang. Wel opvallend: toch apart ingezette koplampen bij het BoS-Model!
De wielbasis van het Busch-model is een mm of 2 groter en dus ook de lengte, ook is het model van Busch een mm breder en een ietsje hoger. Verschillen die niet echt storen. Het chassis van het BoS-model is niet gedtailleerd, dat van Busch veel meer. Beide modellen staan op de standaardwielen en dat is wat anders dan het diecastmodel van de Defender 90 van Welly, dat ook bij Vollmer is verschenen.
Die 90 is weer net iets groter qua bijv. breedte maar past er wel bij als enige 90-variant en met wat meer leuke zaken als andere wielen en spatlappen.