De laatste van het jaar: BERICHTENVARIA 2020-102

Op deze laatste dag van 2020 nog even een gevarieerde aflevering van deze rubriek, niet gericht op nieuws maar op een paar dingen die ook voor de een of ander interessant kunnen zijn. Voor de liefhebbers nog even afbeeldingen van de nog net in 2020 verschenen Renault R4 modellen van Herpa/De Kleine:

Bij Model Car Zenker verscheen nog deze mooie versie van de Ikarus gelede bus van Brekina:

Nog een mooi plaatje van de nu algemeen verkrijgbare Saurers van Arwico:

Voor de liefhebbers van containers: deze 45-voeters van KombiModell zijn ook los verkrijgbaar

De al een tijd geleden aangekondigde Scania-modellen van OLM-Design (alleen op facebook) zijn verkrijgbaar, prijs per stuk net onder 30 Euro, stuur een bericht aan olm.67@mail.ru

Ook via facebook te bereiken is KTM87 waar deze kit van de Lamborghini Veneno nu verkrijgbaar is:

Een beetje modelbouwer kan natuurlijk ook terecht bij Elbe-Modell voor wat mooie kits en onderdelen zoals deze voor een typisch Zweedse combi:

Zo ver mij bekend nog niet in Europa verschenen maar in het verre oosten al wel: deze echt leuke Audi Sport-set van Schuco

Alleen in het verre oosten en wel in Japan zijn er volop sleutelhangers in H0 te vinden van vrijwel alle Toyota-modellen, wel volgegoten bodies maar tegenwoordig zelfs met LED-licht en pull-back, wel te vinden via ebay bij bijv. iemand met de handelsnaam bluegreen (of greenblue, ik ben het even kwijt), hier een paar van die modellen:

De “Lancia Martini”-set van Brekina/PiRATA komt dus volgend jaar ….

….. de Lancia Delta Integrale modellen waren er al van Ricko, misschien een nieuwe oplage?

Even heel wat anders, van de Editions Atlas was er een verzamelserie met modellen van internationale bussen; volgens opgave modellen in de schaal 1/72 maar ook werd regelmatig 1/76 genoemd; bij nameting blijkt er ook een echt en best mooi H0-model tussen te zitten en wel dat van de aloude Renault TN6C2 stadsbus, overigens gemaakt door Éligor:

Voor de liefhebbers toch nog even wijzen op de aardige kits die Allgaeu Modellbau aankondigt met daarbij een nieuwe Scania:

Rest mij ook u een rustige overgang in het nieuwe jaar te wensen, het zal nog wel even duren voor het virus is gedoofd, dus: blijf gezond

0 gedachten over “De laatste van het jaar: BERICHTENVARIA 2020-102

• Heerlijk om toch nog een 102e editie voorbij te zien komen dit jaar !

Iedereen een goede jaarwisseling, en een beter (en modelrijk) 2021 🙂

Erik-Jan Noltus

• Ik sluit mij ook bij de heren aan en wens jou Jan, maar ook alle lezers van onze clubsite een goede en veilige jaarwisseling toe!

Tot volgend jaar!

Bennie