De DAF trucks zijn voltooid en ze zijn prachtig geworden. Binnen enige weken zullen de eerste varianten worden uitgeleverd.
- 487.010.01 – DAF Trekker met losser, dichte laadkist, cab. ’55, ‘Van Gend en Loos’
- 487.011.01 – DAF trekker met losser, open laadkist, cabine ’59, ‘NMBS’
- 487.020.01 – DAF trekker, 1-as trailer met huif, cabine ’55, groen-wit
- 487.021.01 – DAF trekker, 1-as trailer met huif, cabine ’59, blauw
- 487.031.01 – DAF vrachtwagen kofferopbouw, cabine ’59, ‘GTW’
- 487.040.01 – DAF vrachtwagen open bak met huif, cabine ’55, rood
- 487.041.01 – DAF vrachtwagen open bak met huif, cabine ’59, blauw
Dit zijn de eerste twee cabinevarianten, de ‘zesstreper’ van ’55 en de eerste met trapeziumvormige grille van ’59.
De prijzen variëren van € 22,90 voor de huifbakwagens tot € 34,90 voor de laadkistenwagens.
Hier nog wat detailfoto’s:
Dit en veel meer is te vinden op de website www.artitec.nl
Cor-DutchArt zegt:
Heb de bestellijst al ingevuld.
Cor-DutchArt zegt:
Er wordt uitgeleverd in 3 fasen.
Dit kan uitlopen tot eind januari 2014
arnold zegt:
Dit is niet goed voor de spaarpot!
arnold zegt:
Maar wel goed voor ons als modelbouwers natuurlijk!
klaas@ zegt:
Cor-DutchArt op 26 november 2013 om 12:44
Heb de bestellijst al ingevuld.
Welke bestellijst?
Cor-DutchArt zegt:
Om de modellen in te kopen Klaas.
Probleem is… Hoeveel?
Zoals ik het lees in hun mailing..
Op is op en dan bekijken ze of er een nieuwe run gemaakt wordt.
Dus bestel ik tè veel of tè weinig?
Maar die afweging moet je altijd maken he.
Marc zegt:
Dit ziet er wel heel mooi uit.
huubh zegt:
Wie had dit 2 jaar geleden verwacht, toen was het niet zo moeilijk om een keuze te maken uit de DAF modellen, nu moeten we gewoon een verlang lijstje maken welke het eerst wordt.
Cor-DutchArt zegt:
Dat is nog best moeilijk.
Dickje zegt:
Dit ziet er inderdaad buitengewoon mooi uit.
*Haalt kwijl van zijn beeldscherm*
wouter zegt:
Heeft iemand enig idee over de oplage, maw is er haast geboden met bestellen?
Wouter
Cor-DutchArt zegt:
Geen idee, misschien weten we komend weekend meer.
Er wordt in ieder geval in 3 fasen uitgeleverd, naar verwachting de laatste eind januari, dus de aanschaf kan je wel uitsmeren over een paar maanden.
Dan wordt het iets haalbaarder.
ReneN zegt:
Tja, dat gaat een duur jaar worden. We hebben er lang op moeten wachten, maar het resultaat mag er dan ook zijn. Deze DAF’s zijn eigenlijk de meest representatieve vrachtwagens die je in je verzameling kunt hebben. Ze waren bijna 30 jaar lang op elke straathoek te vinden. Vrijwel ieder bedrijf bezat er wel een of meerdere. Kun je nagaan hoeveel varianten er zijn te maken!
Pim van Leeuwen zegt:
Prachtige modellen zijn het geworden, gelukkig heb ik besloten om mij te gaan specialiseren: Dit gaat mij veel geld besparen 🙂
arnold zegt:
Dat specialiseren heb ik jaren geleden al gedaan, dat gaat mij deze keer veel geld kosten 😉
ReneN zegt:
Dat specialiseren ken ik: tijdperk III, Nederland, 1958-1968 dus geen NS-stoom of gele huisstijl en alleen auto’s uit dat decennium. De rest mocht weg maar het is helaas al weer een enorme olievlek geworden. Vooral de laatste tien jaar ging het hard met Hondekoppen, Blauwe Engelen, TEE-stellen en rijtuigen. Met name die van Artitec. En Brekina zorgde voor het wegverkeer.
ReneN zegt:
… plus de bussen van Paul Roerbag. Sinds kort verschijnen er ook stations en andere Nederlandse gebouwen in lasergesneden karton, naar origineel voorbeeld. Dus de VG&L DAF’s krijgen straks hun bijpassende goederenloods.
Fokko zegt:
Maar de goederenloods was er al eens van Artitec…….
Jeroen zegt:
En zonet de DAF V&G in handen gehad. Vandaag uitgeleverd aan de winkels!!! Een super model, had hem alleen elders besteld, dus moet nog even wachten tot die thuis staat 🙁
Fokko zegt:
@Jeroen. Ik wil er wel een express-zending van maken…. Een andere optie is dat ik de koffie voor je klaar zet….
Jeroen zegt:
Ik kan wel even wachten tot er meer is 😉
JanS zegt:
Heb die vG&L in handen, ziet er echt fraai uit.
Er zit een niet zo opvallend missertje in het model: de achterwand van de cabine is iets te breed, het steekt iets uit waar het strak achter de deuren moet buigen.
Maar dat doet niet echt af aan de verder perfecte modellen.
Frank zegt:
Waar moet kentekenplaat op de vG&L losser precies komen? Dat staat niet op de doos.
Cor-DutchArt zegt:
Ik zou zeggen links achter, naast “DAF”
Frank zegt:
Ik denk dat je gelijk hebt, Cor.
Een foto van achteren heb ik gevonden op de site http://www.hetgroterdamproject.nl/