De DAF 600 komt van BREKINA + andere ‘Messeneuheiten 2017’

Jawel, BREKINA komt met een model van de aloude DAF 600 (de latere 33). In de folder staan nog tekeningen, wellicht dat in Neurenberg al een prototype te zien is; het model wordt als TD-model aangekondigd dus mag je wel iets moois verwachten (het wordt wel september):

Natuurlijk komt ook de “Club-van-vier” in de verwachte andere versies: DAF F 900, Volvo F 613 en Renault JN 90; alle drie in een drietal eerste uitvoeringen maar pas vanaf augustus (de eerste Magirus-Deutz versies zijn binnenkort al verkrijgbaar):

Een mooie verrassing is wel een nieuw TD-model van de aloude Jeep Wagoneer uit 1963, een model meer gericht op de US-markt maar zal hier ook wel interesse vinden; er komen vier varianten:

Het aangekondigde model van de Mercedes-Benz /8 ziekenwagen zal ook wel de nodige liefhebbers vinden:

Min of meer al bekend als aankondiging van Starline voor de Austrian Car Collection komt het model ook bij Brekina de Hanomag L28 in gesloten versie in wat uitvoeringen:

Brekina kondigt ook twee nieuwe busmodellen aan: de Setra S12 als model van Starline en de Büssing 12000 T bus

Het model van de IFA S 4000-1 DL25 was via de aktie van Mo87 al bekend; het seriemodel is dus het gewone rood:

In zekere zin nog een nieuwtje: de Scania LB76 komt ook als 3-as trekker en dat levert weer een paar aardige Scandinavische modellen op:

Ook een kleine maar opvallende variant is de Enser trekker met enkelas oplegger:

Helaas, geen verdere NL-modellen. Alle kleur- en andere varianten kunt u in de komplete FOLDER vinden, het is te veel om hier al allemaal te laten zien. Dat komt wel als ze in de handel zijn.

0 gedachten over “De DAF 600 komt van BREKINA + andere ‘Messeneuheiten 2017’

• Hier word ik echt vrolijk van. Een DAF 600 en een DAF viererclub vrachtauto, helemaal goed. Ook de Jeep heeft mijn grote sympathie. De laatste is zo te zien productierijp. Hopelijk is er in Neurenberg al een proefmodel te zien van het DAFje

• De DAF 600 als ‘A’-body bij DAF is in deze vorm (met andere grill)door geevalueerd naar de 750 en de 1e Daffodil. Latere versies hadden o.a. een strakkere daklijn.

• Goed nieuws… Nadeel is wel dat van de 600 slechts 1 model gemaakt kan worden, de latere 30-31-32-33 hadden een andere voor- en achterkant met rechte ruit en kregen idd ook een platter dak.

• Die Jeep als pickup is er ooit al geweest als witmetalen kit van DJH onder nr.112: Jeep Gladiator Pickup Overigens het type van ’66 met de kleine grille zoals die gele.