Clubmodel: Mini Cooper

Ter gelegenheid van 100 maal HO-Modelauto Berichten en het 15-jarig bestaan van de HO- Modelautoclub Nederland is een jubileummodel uitgebracht in de vorm van een grijze Mini Cooper, in de uitvoering zoals de laatste exemplaren die van het grote voorbeeld zijn gebouwd.

Fabrikant/bedrukker: Herpa/De Kleine
Merk: Mini Cooper
Opdruk: ‘www.ho-modelautoclub.nl’ op voorruit
Opdruk sokkel: ’15 jaar HO-MODELAUTOCLUB Nederland’ en aan de andere kant: ‘100 HO-Modelauto BERICHTEN’
Datum: september 2001
Oplage: iets meer dan 500 stuks

foto’s model: Pim van Leeuwen

Jan Dekker heeft in HO-Modelauto Berichten nummer 101 in het artikel ‘Operatie Mini-Steck’ het assembleren van het clubmodel beschreven. Ook Aart Hooijmeijer was een van de acht vrijwilligers, hij schreef er over in zijn ‘Voor(zitters)woord’. Hieronder een foto van het artikel en het voorwoord.

Jurgen Maassen heeft in HO-Modelauto Berichten 208 geschreven over het bijzondere clubmodel. Zie hieronder foto’s van de pagina’s.