Brekina Collection maart/april

Aangekondigd worden alleen nieuwe varianten, de aangekondigde echt nieuwe modellen verschijnen in mei of juni.

Aangekondigd zijn nog wat nieuwe NL-varianten onder het kopje BeNeLux.

Brekina april 1

BeNeLux

• 19117 Ford Taunus L – Rijkspolitie, TD (NL)
  • 34528 OM 70 Kasten – OM Vrachtwagen van morgen (B)
  • 34529 OM 70 Kasten – 40 Dealers in Nederland (NL)
  • 39025 MB Unimog 411 – Regie T.T. (B)
  • 50724 MB O305 – Luxembourg/Luxair (LUX)
  • 85220 DAF Do2000 KSZ – van Gend & Loos (NL)
  • 85222 DAF Do2000 KSZ – de Spar (NL)

Brekina april 4

Brekina april 2

Brekina april 3

Collectionsergänzungen

• 25607 VW Passat Variant – Taxi (Drummer)
  • 28208 Audi 80 “Sport” – gelbgrün (Drummer)
  • 47123 MB L 322 Zugmaschine mit zwei Anhängern – Circus Ingrid Hagenbeck
  • 79213 Büssing LS 11 FS KSZ – Frankengold
  • 85126 Scania L 110 KSZ – Himmlisches Moseltröpfchen
  • 85216 DAF Do2000 Tank-SZ – Shell (een variant zonder extra Shellina-opdruk!)

Brekina april 5

Brekina april 6

• 36707 MB O309 Bus – Berliner Feuerwehr
  • 36904 MB L508 RTW – Berliner Feuerwehr

Brekina april 9

Brekina april 7

• 25039 VW Käfer – BF Mülheim
  • 33921 VW T2b Pritsche – Hannen Alt
  • 36023 MB L319 Kasten – Rheinpreußen Schlepperpflege
  • 36810 MB L406 D Kasten – Westfalen Montagedienst
  • 49021 Ford FK 3500 Koffer – FW Köln
  • 79022 Ford FK 3500 PHZ – Westfalia Anhänger
  • 78210 MAN 10.212 FS KSZ – Westfalen Autopflege

Brekina april 8

Info: www.brekina.de

0 gedachten over “Brekina Collection maart/april

• Pffff weer een vGL domper… van de logo’s en kleuren dat klopt niet bij het tijdsbeeld van het type DO….
    De Spar versie lijkt mij een bijmekaar geraapt setje overblijfsels! zoooooo jammer weer dat de Daf’s op deze manier volledig uitgemolken gaat worden met slechte modellen.

• Wat betreft de Spar DO die staat op de tweede plek in de lijst slechte Daf modellen van Brekina.

1) Daf 2600 PTT post
    2) Daf DO Spar
    3) Daf 2600 Frans Maas tankoplegger
    4) Daf 2600 van Amerongen tankoplegger
    5) Daf D0 van Gend en Loos koffer oplegger
    6) Daf D0 van Gend en Loos huifoplegger

• Pim van Leeuwen zegt:

Het is nu aan de ombouwers het ongelijk van Brekina te bewijzen!
    Aan de slag!!(ik heb even geen tijd, maar anders…)

• Missers zullen er altijd zijn (Misschien wordt er gewerkt van zwart-wit foto’s? Wel eens een oude kleurenfoto bekeken?). Feit blijft dat Brekina de ontwikkelkosten van onze geliefde DAF’s toch weer terug moet verdienen door het uitbrengen van varianten. Volgens mij staan ze wel open voor kritiek, maar ze moeten keuzes maken met voorhanden opbouwen e.d.

• Maar juist voor de DAF DO en 2600 is het zo onnodig dat deze “missers” worden gemaakt. Met iets meer research en zoeken naar kleurenfoto’s (en die zijn er wel degelijk !)is dat eenvoudig te voorkomen. Natuurlijk moet Brekina de kosten terug verdienen, maar je werkt de verkoop juist tegen door deze “missers”. Waarom de VG&L DAF DO bijvoorbeeld niet uitgebracht in de vorige kleurstelling, dan was het wel conform voorbeeld.

• De wegen van de creatievelingen van Brekina zijn niet altijd te volgen. Ik kan dit ook niet meer volgen (deze gesloten vG&L oplegger bv. was bedoeld voor achter een 2600…….) en heb het maar opgegeven om nog op ‘missers’ te wijzen. Ze beschikken wel over goede voorbeeldfoto’s maar komen toch met hun ‘eigen’ kijk op de dingen. En inderdaad doen ze dat met hun eigen opbouwen om de kosten in de hand te houden en ook met hun inschatting wat wel te verkopen is met alle gevolgen van dien.

• Heel erg jammer dat dat zo gaat bij Brekina, met name de vGL versie’s die verkoop je uiteindelijk voor het grootste deel in Nederland en vooral in deze tijd dat mensen toch wat scherper kijken zou je toch zeggen van het moet toch voor het grootste deel wel kloppen. Voorheen zou ik de vGL versie wel gekocht hebben maar ook hier moet ik steeds meer opletten waar ik een euro aan uitgeef… dus haal ik alleen de goede Brekina’s er uit en laat de missers links liggen, ik hoop toch wel dat ze bij Brekina wakker worden en nu toch wel een paar echte mooie Daf’s maken want dit schiet echt niet op.