BP en verwante bedrijven, deel 11

In dit deel nog even verder met de modellen uit de tijd van BV-ARAL. Één van de meest bekende modellen van Albedo is wel de MAN met grote cabine en met tankoplegger en die is er dus ook in de uitvoering van BV-ARAL:

Later heeft Herpa een aantal vormen van Albedo in handen gekregen en van die MAN met oplegger ook nog een BV-ARAL uitvoering gemaakt, maar dan wel met gewone korte cabine en in gelimiteerde oplage:

Ook van Herpa verschenen meer recent nog de Krupp Titan tankwagen en de toch wat merkwaardig ogende VW T1b bestelwagen in de uitvoering van BV-ARAL;

Het kon natuurlijk niet missen dat ook IMU de Replika-modellen zou gebruiken voor BV-ARAL tankwagens, hier de Magirus-modellen (of ook de Mercedes-replikas gebruikt zijn kon ik niet meer achterhalen):

Je zou van Brekina meer modellen verwachten dan de enkele die er in de uitvoering van BV-ARAL zijn geweest, voor de Post Museums Shop was er deze toch wel aparte set:

Ook deze drie modellen waren er of zijn er nog van Brekina:

Deze VW T1 van Brekina was deel van een set van twee:

Epoche maakte een model van de Tempo Matador in de uitvoering van BV-ARAL:

En bij Schuco was er de set met vioermodellen waarvan de VW T1b in de BV-ARAL uitvoering:

Begin jaren ’60 werd besloten dat alleen nog de naam ARAL zou worden gevoerd en dat zie je dan ook terug op de vele modellen die er vanaf die tijd zijn gemaakt. Dat komt in een volgend deel dus voor het eerst aan bod.

(terug naar deel 10)

Laat een antwoord achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.