BERICHTENVARIA 2020-67

Na al die nieuwsberichten van deze week is er niet zo heel veel te melden al is het wel interessant voor de een of de ander. Weer eens een model van BoS-Models (MCW) al is het dan een variant van de Rosenbauer ‘Wasserwerfer 10000’ nu van de politie van Berlijn (die het dit weekend al aardig druk heeft):

Opvallend: Dreika Modelle heeft nu een eigen shop geopend en komt ook met nieuwe varianten van de Goliath

En dan nog een nieuwe internetshop die vooral voor liefhebbers van de Scandinavische modellen interessant zal zijn met o.a. meer ASG- en Börje Jönsson-modellen: www.truckmodels.se

Van het Tsjechische JMPK is er deze Tatra 815 uit de Dakar 1988 als kit:

Een unieke samenwerking van drie Tsjechische fabrikanten levert dit als gelimiteerde kit op:

Overigens zijn er van Small Models aardige graafmachine-modellen:

Van Iconic Replicas zijn er deze twee nieuwe varianten van de NFI Xcelsior NH60 gelede bussen uit Grand Rapids en uit New York:

Modellen van Roco voor de liefhebbers van intermodaal verkeer:

U kunt nog bestellen bij Railhobby.nl in de shop: Brekina Fiat 238

Dat de verschenen modellen van Herpa niet altijd overeenkomen met het aangekondigde model is wel bekend, het model van de Jaguar blijkt er een stuk minder aantrekkelijk uit te zien:

Oh ja, ook goed nieuws van Herpa: het model van de Citroën GS is in productie!

0 gedachten over “BERICHTENVARIA 2020-67

• Die Jaguar bracht Herpa al jaren geleden eens uit,en ik denk dat deze gewoon een licht veranderde versie daarvan is.Dus ook maar matig 😥

• Die Jag valt me inderdaad erg tegen, zo vanaf het plaatje nu.  Benieuw hoe het apparaat er in werkelijk uit ziet als ‘ie binnenkort per postpakket arriveert hier thuis 😉

Van die bumper is nog wel iets te maken, maar het ontbreken van de chroomlijsten rond de ramen vind ik een enorme afknapper van Herpa.

• Die Jaguar XJ is gewoon het model wat Herpa in haar beginjaren al heeft uitgebracht, alleen nu voorzien van een paar kleine likjes verf. Deze truc haalde Herpa reeds eerder (maar dan veel beter!) reeds zo’n 30 jaar geleden al uit met ditzelfde model in de zgn Private Collection serie. Die werden toen zelfs voorzien van fraaie metallic kleuren (rood, groen en grijs). Via de bekende veilingsites zijn die nog volop verkrijgbaar. Een voorbeeld is hier te zien: