BERICHTENVARIA 2020-25

Na alle nieuwe modellen die deze week al gepasseerd zijn, lijkt het nu even rustig, zelfs geen BoS-Model valt er nog te melden. Een paar berichten toch: van SAI-Collections zijn er een paar WO II-varianten van de klassieke Traction Avant t.g.v. het einde van de oorlog 75 jaar geleden:

Bij VK Modelle is ook deze klassieke Scania 111 houttransport-combinatie verkrijgbaar:

Het Zweedse kleinseriemerk AH Modell (zie HIER) heeft een flink aantal modellen op AWM-basis van “postnord”; ook losse trekkers, van ook andere firma’s uit het hoge noorden, en ……

…… en onder veel meer ook deze Scania R580 HL van “Green Cargo”, zo te zien ook AWM-basis:

De Post Museums Shop is voor de aangekondigde exclusieve Wiking-modellen voor april een beetje afhankelijk van de ontwikkelingen i.v.m. het virus bij Wiking zelf, maar als het goed is komen deze maand toch nog deze modellen gelijk met het april-nieuws van Wiking:

Nog geen beperkingen bij Rietze kennelijk getuige de aankondiging van nieuwtjes voor juli en augustus; de folder met getekende modellen is HIER al te vinden:

Tot slot is nog te vermelden dat de jarenlang op de clubbeurs vertrouwde gezichten Jan en Thea van Zuthem niet meer als tafelhouders te zien zullen zijn, zij hebben hun handel overgedaan aan Tom’s  Modelauto’s  tegenwoordig in Purmerend gevestigd.