BERICHTENVARIA 2020-14 met NL-nieuws

Voor de liefhebbers die echt al het nieuws van Spielwarenmesse 2020 willen weten is er het echt heel uitgebreide bericht van Oliver Sebert op Metall87 als pdf te bekijken of downloaden.

Zoals al vermeld zijn deze twee modellen van de McLaren 675LT Spider van Minichamps nu verkrijgbaar, (nu met bestelnummers):

Deze week nieuw verkrijgbaar van Brekina met nu ook als los model de showwagen van “Schwäbisch Hall”:

Exclusief Brekina-model bij Hünerbein in Aken:

Alleen via facebook maakte clublid Ricardo Bahnerth de komst van een nieuwe kleinseriekit bekend:

Stas V10 Agrokieper. De trailer welke in de Benelux veelvuldig wordt gebruikt voor agrarisch vervoer en andere los gestorte producten.
De trailer gaat als bouwpakket (voor echt gevorderde modelbouwers) geleverd worden in kleinserie. Trailer is voorzien van kiepende bak (twee standen), klap bumper en bewegende klep. Het bouwpakket wordt voorzien van spatborden (Herpa), wielen (AWM), gaas voor de klep (FKS) en bouwtekening.
Al met al een compleet bouwpakket. Trailer is niet gebouwd leverbaar.
(De oplage is inmiddels bij voorinschrijving uitverkocht).

Dat de redactie ook direct bereikt kan worden toonde Valleitrein.nl die de komst van een drietal exclusieve modellen van de AWM Citaro LE-MÜ in de uitvoering van “r.net” aankondigde; meer info op hun website:

Ook bij Modelbus.nl komen ‘r.net”-modellen en wel in de vorm van de VDL Futura dubbeldekker in twee uitvoeringen gemaakt door Holland-Oto:

Mooi en kleurig nieuws bij DS-Design:

Als basis voor de Sprinter dient de minikit van Herpa ……

…. terwijl voor de grotere MB het basismodel van AWM wordt meegeleverd met de passende losse onderdelen en de decals:

Van First Gear is er al een tweede variant van de Volvo L180H, met wat andere bak naar verluidt zoals die wordt gebruikt op een vuilstort:

Alleen op facebook te vinden is deze kleinseriekit van een Italiaanse Pezzaioli veetransportoplegger van het zo ver bekend Poolse MM Models op facebook:

Van het Zweedse kleinseriemerk AH Modell zijn er deze op Brekina-basis:

Model nr. 5 van Der kleine Wiking-Laden is deze lichte MB met (los bijgevoegde) laadkraan op Wiking-basis:

Deze afbeelding kwam ik tegen op het net: het gaat om een model van de mobiele asfaltcentrale RCM Prime van Ammann; als model zou het in schaal 1/80 zijn en het is vermoedelijk niet in de handel verkkrijgbaar: