BERICHTENVARIA 2019-97

Mooi nieuwtje van FvC-Decals, in eigen woorden

“De Dienst Vervoer en Ondersteuning (DV&O) is een landelijke dienst van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI). DV&O verzorgt (onder meer) het vervoer van arrestanten. Daarnaast verleent DV&O bijstand bij calamiteiten in (justitiële) inrichtingen en detacheert DV&O. Onlangs is een Scania S410 met mobiel commandocentrum in gebruik genomen. Het commandocentrum is een uitwijkbasis voor de afdeling Logistiek, kan grootschalig worden ingezet door het LBB en ondersteunt de politie bij evenementen en festivals.
De bouwkit met artikelnummer SPI872032 bevat de onderdelen voor het trekkende voertuig (Herpa), lasergesneden delen voor de trailer, 3D-geprinte stempelpoten en uiteraard decals om de combinatie helemaal af te maken. Daarnaast maakt een bouwbeschrijving onderdeel uit van de bouwkit. Geschikt voor de ervaren modelbouwers!”

Nieuwe variant van de grote Liebherr LTM 1750 van WSI Models, deze is van “James Jack Lifting Serrvices”:

En een nog groter model is dat van de P&H 4100XPC graafmachine uit de open mijnbouw, uitgebracht door het Amerikaanse Weiss Brothers Enterprise:

Kleine vooruitblik op de Herpa-nieuwtjes van begin volgend jaar (binnenkort meer daarover) met nieuwe varianten van de Renault T en een nieuw NL-model:

Nieuwe modellen van Schuco met de veel gevraagde International 1455XL tractor:

Nog een nieuwtje van Busch, aangekondigd als exclusief voor de Mikroländerclub maar kennelijk toch ook gewoon in de handel:

Bij Kibri/Viessmann zijn deze kits van MB’s naar voorbeelden uit de collectie van de inmiddels overleden Emil Bölling verkrijgbaar:

Het LIAZ kippertje van JMPK met bestelnummers 87235 en 87236:

Het tankstation van architect Dudok als kit van LMS Models:

Nieuwe exclusieve Wiking-modellen bij Collect & Invest: MB 250 SL in ‘crash test orange’ en de oude Demag V70 als kraantje in de ‘Lambertsen”-serie

Voor de liefhebbers van bijzondere voertuigen: Volat tanktransporter van ZZ Exclusive Modell (meer info bij bijv. Scalemates)

En voor wie het nu nog echt niet heeft meegekregen (dat wordt een serieus grote show / beurs):