0 gedachten over “Afbeeldingen uit de WSI catalogus 2018

• Veel oud nieuws maar dat stoort mij niet. Wat mij wel irriteert is dat de meeste modellen (bijna)nergens te koop zijn.Ook de website biedt geen soelaas. Jammer!!

• Helaas Harm, dit komt bij veel merken voor. De keus is weliswaar steeds groter, maar dan wel in kleine series en aangezien het aantal modeltrein- annex autowinkels nog altijd afneemt is het soms een hele zoektocht om aan de gewenste modellen te komen. De winkels die nog wel bestaan willen niet alles meer bestellen vanwege de relatief hoge verzendkosten.

• Ben het helemaal met harm eens, oude modellen waar je buiten de modelbouw winkels nagenoeg niet aan kan komen. Veel modellen zijn aan de klanten van WSI geleverd zoals de Agrifirm en de Heus modellen, beide zeer gezocht door echte liefhebbers van deze modellen.. maar door Agrifuirm en de Heus geleverd aan hun klanten. Wat ook mij stoort is dat WSI deze modellen nu laat zien maar dat je ze niet kan kopen, ook de website is een lekkermakertje… Je mag achter het glas naar het snoepgoed kijken.. daar komt het op neer.

• tja, WSI biedt deze modellen als merchandise exclusief aan klanten aan en dan is het aan die klanten of de modellen wel of niet nog verkocht mogen worden. Helaas is dat laatste steeds vaker het geval.
    Bedenk ook dat de catalogus niet gemaakt wordt voor de verzamelaars maar om klanten mee te winnen en dan laat je zien wat je zoal kunt.
    Toch is het wel jammer dat WSI geen enkele poging meer doet ook 1/87-modellen richting de verzamelaars te maken…….

• Dank voor de bijval heren. En ik snap wel dat een aantal modellen in opdracht en als merchandise wordt gemaakt. Maar het moet dan toch geen probleem zijn om zeker de specifiek Nederlandse modellen,bv die bulktrailer van de Heus in het wit te maken voor de liefhebber? Dan kunnen we onze eigen creativiteit er op botvieren…. Misschien kan de club dit bedrijf eens benaderen.

• Ik denk dat de club of mensen van de club dat al wel besproken hebben met WSI. Zelf heb ik ze gemaild op het moment dat ze onderdelen gingen leveren. Ik heb gevraagd of dit ook voor hun 1:87modellen gold, maar zij gaven aan dat het alleen om 1:50 ging. Het lijkt dus dat ze 1:50 wel herkennen als verzamelaars/modelbouwers gebied, maar 1:87 (nog?) niet. Misschien moeten we de contacten warm houden en bij een evenement laten zien hoe levend de 1:87-club is.