2e KORTE BERICHTEN week 35

Een 1/87-model van LION TOYS zien we niet zo vaak, maar deze DAF XF105 SSC met trailer met ETOS-opschrift is nu verkrijgbaar; overigens laat het model zien dat je zelfs bij een diecastmodel heel goed apart ingezette koplampen en zelfs ‘skylights’ kunt maken:

Week 35-2 01 Lion Toys DAF Etos

Tegenwoordig is Lion Toys onderdeel van TEKNO en die verkoopt in hun webshop net als IMC Models ook de nieuwe 1/87 Caterpillar-modellen van Diecast Masters. Verkrijgbaar is de D9T waarbij u de bestuurder er bij krijgt:

Week 35-2 02 Diecast Masters D9T

En dat geldt ook voor de nieuwe CAT 966M wiellader die binnenkort verkrijgbaar is:

Week 35-2 03 Diecast Masters 966M

Het Amerikaanse ATLAS MODEL RAILROAD CO. komt met deze International in “Coca-Cola”-uitvoering:

Week 35-2 04 Atlas RR Inter Coca-Cola

In de BAHNSHOP van de Deutsche Bundesbahn zijn de volgende modellen te vinden:

Week 35-2 05 Bahnshop 1Week 35-2 06 Bahnshop 2

Nieuw van het Franse SAI in de serie ‘Rétro87’ :

Week 35-2 07 SAI Retro

Mooie trailers op wagons weer van ROCO:

Week 35-2 08 Roco

Augustus-nieuws van Preiser:

Week 35-2 09 Preiser 1Week 35-2 09a Preiser 2

Voor de liefhebbers van de MACK B-61 van Matchbox: deze Australische versie schijnt er ook te zijn:

Week 35-2 10 Matchbox Australische MACK B61

Ter veregelijking een plaatje van de Volvo N10 van Wiking naast een wat verbouwde voorganger van Brekina:

Week 35-2 11 ASG-modellen

Bijna vergeten deze New Holland sloopkraan van de “Vigile del Fuogo” (voorbeelden waren recent nog in actie in de aardbevingsgebieden in Italië); model is uit de mooie verzamelserie met machines voor de “Movimento Terra” in 1/87; is o.m. HIER voor een leuk prijsje te vinden:

Week 35-2 12 New Holland

0 gedachten over “2e KORTE BERICHTEN week 35

• Geen idee waarom een deel van deze KORTE BERICHTEN ineens ‘verdwenen’ was, maar nu is het er weer en hopelijk blijvend.

• Nog een berichtje over een mooie sloopkraan toegevoegd.
    Boley bestaat al niet meer, maar de vormen zullen er nog wel zijn: de laatste die iets met die International modellen heeft gedaan is Walthers en nu dus ook Atlas.