2e KORTE BERICHTEN week 18, NL-model van ARTITEC

Van Artitec is de Chevrolet 3T kraanwagen in de uitvoering van “Looymans” verkrijgbaar:

WK 18-2 01 Artitec Looymans 1WK 18-2 02 Artitec Looymans 2

Nieuwe Xtra- en Sondermodelle van HERPA:

WK 18-2 03 Herpa Xtra

Leuk model van BUSCH voor HÜNERBEIN in Aken: “Sneeuwwitje en de dwergen”, waarbij de Smart als glazen kist dienst doet

WK 18-2 04 Busch Hünerbein

Één van de nieuwe modellen in de SHOP van de DEUTSCHE POST is deze MB LP328 met tank in BP-uitvoering van Brekina:

WK 18-2 05 Brekina DP

Nieuwe kits van PITSCH-TRANS.CH voor Australische roadtrains:

WK 18-2 06 Pitsch 1WK 18-2 07 Pitsch

Nu we toch in Australië zijn nog maar eens afbeeldingen van de aangekondigde Ford en Holden van Auscision Models, die ze naar eigen zeggen eigenlijk alleen ontwikkelen als lading voor spoorwagons:

WK 18-2 08-Auscision

Het gaat maar door met wagons met trailers van ROCO nu zijn het Italiaanse:

WK 18-2 09 Roco wagons

Bij de nieuwtjes van DS-Design zijn deze blauwlichtbalken, verder ook diverse transfers:

WK 18-2 10 DS Design

0 gedachten over “2e KORTE BERICHTEN week 18, NL-model van ARTITEC

  • Die Artitec Chevrolet kun je volgens mij het beste met een pincet oppakken. Zitten hele iele deeltjes aan.

  • @Cris, maar het is wel een heel mooi model! Ik heb deze uitvoering nog niet gezien, wel de Canadese. En die zag er schitterend uit!

  • Holden heeft idd veel Opel-ontwerpen overgenomen. De Senator had echter drie zijruiten en was groter, dit model heeft meer weg van een Ford Orion. Holden stopt trouwens in 2017 met het produceren van eigen modellen.

  • Ford was geen Holden. Het lijkt inderdaad op een Senator. Maar vergeet niet, die Aussies maakten eigen aanpassingen. Het leek alleen in de verte nog op het basismodel.

  • De Holden Commodore is niets anders dan een rechtsgestuurde Opel Commodore zoals die destijds ook gewoon in Nederland werd verkocht. De Commodore was een luxe uitvoering van de Rekord (C) met de zescilindermotor van de grotere en nog luxere Senator (A). Om ruimte te bieden aan die motor moest de voorkant van de Senator aan de Rekord worden ‘geplakt’. Met behulp van het interieur van een Herpa Rekord C valt van deze Holden dus een leuke Opel Commore te maken!

Laat een antwoord achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.