Van Artitec is de Chevrolet 3T kraanwagen in de uitvoering van “Looymans” verkrijgbaar:
Nieuwe Xtra- en Sondermodelle van HERPA:
Leuk model van BUSCH voor HÜNERBEIN in Aken: “Sneeuwwitje en de dwergen”, waarbij de Smart als glazen kist dienst doet
Één van de nieuwe modellen in de SHOP van de DEUTSCHE POST is deze MB LP328 met tank in BP-uitvoering van Brekina:
Nieuwe kits van PITSCH-TRANS.CH voor Australische roadtrains:
Nu we toch in Australië zijn nog maar eens afbeeldingen van de aangekondigde Ford en Holden van Auscision Models, die ze naar eigen zeggen eigenlijk alleen ontwikkelen als lading voor spoorwagons:
Het gaat maar door met wagons met trailers van ROCO nu zijn het Italiaanse:
Bij de nieuwtjes van DS-Design zijn deze blauwlichtbalken, verder ook diverse transfers:
Arnold zegt:
Holden is toch de Australische ‘Opel’? Deze lijkt wel op een Senator.
Cris zegt:
Die Artitec Chevrolet kun je volgens mij het beste met een pincet oppakken. Zitten hele iele deeltjes aan.
Jurgen zegt:
@Cris, maar het is wel een heel mooi model! Ik heb deze uitvoering nog niet gezien, wel de Canadese. En die zag er schitterend uit!
ReneN zegt:
Holden heeft idd veel Opel-ontwerpen overgenomen. De Senator had echter drie zijruiten en was groter, dit model heeft meer weg van een Ford Orion. Holden stopt trouwens in 2017 met het produceren van eigen modellen.
Cor-DutchArt zegt:
Ik ben alleen benieuwd hoeveel jaar het gaat duren voordat de Chevrolet als kit geleverd gaat worden.
Cor-DutchArt zegt:
Ford was geen Holden. Het lijkt inderdaad op een Senator. Maar vergeet niet, die Aussies maakten eigen aanpassingen. Het leek alleen in de verte nog op het basismodel.
Arnold zegt:
op http://www.gminsidenews.com/forums/f32/opel-holden-brief-history-commodore-1978-1997-a-14394/ wordt uitgelegd dat de Holden Commodore de voorkant van de Senator is, met de achterkant van de record.
sabu zegt:
De Holden Commodore is niets anders dan een rechtsgestuurde Opel Commodore zoals die destijds ook gewoon in Nederland werd verkocht. De Commodore was een luxe uitvoering van de Rekord (C) met de zescilindermotor van de grotere en nog luxere Senator (A). Om ruimte te bieden aan die motor moest de voorkant van de Senator aan de Rekord worden ‘geplakt’. Met behulp van het interieur van een Herpa Rekord C valt van deze Holden dus een leuke Opel Commore te maken!
sabu zegt:
pardon, ik bedoelde natuurlijk Rekord E!