1e KORTE BERICHTEN week 18, twee ‘NL-modellen’

BUSCH levert voor de NL-markt twee pakketbezorgers in 1/87:

WK 18-01-01 Busch GLS en DPD

Aardig nieuwtje voor kermisliefhebbers van FALLER:

WK 18-01-02 Faller kermiswagen

Ook een aardig nieuwtje van MÄRKLIN: een kleine Kaelble met Culemeyer ‘Strassenroller’ en wagon

WK 18-01-03 Märklin Kaelble

Binnenkort van SIKU verkrijgbaar: New Holland tractor met Kverneland gedragen veldspuit

WK 18-01-04 Siku New Holland

En ROCO blijft wagons met trailers en ook wisselbakken in de handel brengen;

WK 18-01-05 Roco trailers

Nostalgisch Wiking-setje te vinden bij LECHTOYS:

WK 18-01-06 Wiking Lechtoys

Omdat ze best mooi zijn de ‘Sondermodelle” van Wiking van de Intermodellbau en van de Vedes-groep:

WK 18-01-07 Wiking sonder

En de Rolls-Royce Phantom 2003 van BoS-Models eens van dichterbij:

WK 18-01-08 BoS RR Phantom

Via het Zwitserse ARWICO zijn deze bijzondere BREKINA-modellen verschenen:

WK 18-01-09 Brekina CH-modellen

Ook deze ‘blauwe’ Bertschi tankwagen: Brekina trekker met oude Herpa oplegger:

WK 18-01-10 Brekina CH Bertschi

Ook van de Austrian Car Collection is er een bijzonder Wiking-model: MB O 319 van de Oostenrijkse Post

WK 18-01-11 Wiking ACC model

Info: ACC op Facebook

CLASSIC METAL WORKS heeft de volgende zomernieuwtjes aangekondigd:

WK 18-01-12 CMW 01WK 18-01-13 CMW 02

0 gedachten over “1e KORTE BERICHTEN week 18, twee ‘NL-modellen’

• Erg he, die wanstaltige modellen van BoS. En daar nog grof geld voor vragen ook. Eerst maken ze Neo kapot en dan komen ze met dit soort speeltjes.

• Erik-Jan zegt:

De Rolls van BoS is inderdaad weer walgelijk grofstoffelijk; zonde van het geld.

De Busch bestelbusjes zijn ook een grap, die dingen komen uit de vorige eeuw !

• Ben het niet met jullie eens. Ik heb de Rolls hier staan en vind hem erg mooi geslaagd en absoluut niet zonde van mijn geld. Net als die stroomlijn MB 540K. En hoezo Neo kapot maken? Neo en BOS zijn beide van dezelfde eigenaar. BOS is wat eenvoudiger uitgevoerd (zonder veel etsdelen) en daardoor goedkoper dan NEO kon zijn. Vergelijk de nieuwe Minichamps resin modellen maar eens qua prijs met de BOS modellen. De bedrukking op de ruiten is nu veel dunner dan bij eerdere BOS modellen. Nu nog het massieve stuurprobleem oplossen en laat maar komen die speciale modellen die niemand anders maakt. Het is weer eens wat anders dan de zoveelste VW/MB/Audi. Moet wel zeggen dat de foto’s bij MCW niet geweldig zijn.

• Erik-Jan zegt:

BoS slaagt er altijd weer in om modellen lelijk te maken door veel te dikke raamstijlen…

Deze Rolls ziet er uit alsof het de gepansterde variant is 😉

• Die Rolls valt buiten mijn interesse. Ik heb niet zoveel met dat moderne. Maar voor elk model is wel een liefhebber. Zelfs voor BUB.

• Marc, Neo (1/87) is door ModelCarWorld direct na overname ten grave gedragen. De Bos modellen vallen in de categorie speelgoed, net zoals BUB, Schuco, Welly e.d. en ik pleit ervoor om zo weinig mogelijk aandacht voor dit soort prullaria te geven.

• Zoals Cor ook al aan geeft, zijn er voor alle modelcategorie wel verzamelaars/liefhebbers. Als iets buiten jouw eigen belangstelling ligt, hoeft dat niet meteen te betekenen dat de club daar dan geen aandacht aan hoeft te schenken. Volgens mij is de club er voor alle leden.

• De H0-Modelautoclub is er ook om te informeren over alles wat daartoe te rekenen valt en naast grootseriemodellen dus ook diecastmodellen, resin modellen en andere kleinserie modellen. Dat is al sinds het oprichten van de club zo in eerst alleen het clubblad en nu ook op de website.
    Vervolgens kan ieder voor zich een mening vormen wat ie er van vindt en dat is prima zo. Dan mag je dat ook uiten zoals hierboven is gedaan. Dat is te respecteren, maar besef dan ook dat er wel eens anders over gedacht kan worden.

• Ik vind in ieder geval de modelkeuze van BoS fantastisch. Ik ga er zeker een aantal van kopen (o.a. de MB 540K). Ik hoop natuurlijk ook wel dat ze de raamstijlen in de toekomst wat dunner gaan opdrukken. De Rolls is zeker niet slecht, ook al ontbreken buitenspiegels … (de 1:1 is ook zo “dik”). Verder vind ik het fantastisch dat al deze model(categorieën) aan bod komen bij onze club!