Wensmodellen, deel 2 (09/08 bijgewerkt)

Er is volop gereageerd op het bericht ‘Wensmodellen’ van 27 april 2017. Dank voor alle aanvullingen en correcties! Nu heb ik alle vervulde wensen/modellen uit de lijst gehaald en houden we onderstaande bescheiden lijst met wensmodellen over. Maar zoals destijds geschreven waren dit de wensmodellen van 2004 tot en met 2011. Nu neem ik aan dat er sinds 2011 nog vast wensen bijgekomen zijn, daarom bij deze de oproep:

Meldt uw wensmodellen die nog niet vervuld zijn en niet in de lijst staan.

Dat kan door een reactie op dit bericht op onze site, of op onze Facebookpagina, via een privébericht of e-mail aan de webmaster. Laat uw wensmodellen maar komen!

In het rood enkele aanvullingen/wijzigingen naar aanleiding van reacties. 

wensmodellen:inmiddels verschenen van:
amerikaanse auto’s van
begin 40 tot begin 70
Sylvan Scale, Classic Metal
Works, Busch, 87RPM,
Jens Jahn, Neo Scales
(meer) Japanse auto’s
41 willys coupé
Alfa Romeo Giulietta 1956
Alfa Romeo 33 Imola
Alfa Romeo Montreal
Alfa Spider 2000 GTV (Bertone)
Aston Martin DB4
Aston Martin Vanquish
Bedford TK
Berkhof Ambassador
Berkhof Axial (12m en dubbeldekker)
Berkhofs
Citroën Ami 6 sedanalleen oude Norev
Citroën BXMiber is bekend,
maar niet te vinden
Daf 66 + Marathon
Daf 66 Coupé
DAF CF spacecab facelift van Herpa bijvoorbeeld
DAF CF spacecab zonder spoilers
DAF Pony
Daf xf 95/105 comfort cab
Daihatsu Charade uit 1998
Datsun 120 Y Deluxe
Deelbaar containerchassis (herpa)Paul Dirkzwager
Detroit electric
Engels interieur
ERF KV
Fiat 127
Fiat 1400 A en B alsmede een 1900
Fiat 1900
Fiat 850 Spider
Fiat 850 Sport Coupé
Fiat Barchetta en Idea
Fiat Stilo
Foden S10
Ford CortinaVV model duur en iets te grof
Ford Taunus 12M 1962alleen oude Wiking
Ford Transit Connect
FTF87RPM
FTF (oude)87RPM
Hansa 1500
Hanomag-Henschel F221
Hillman Avenger stationwagon
Innocenti
Kenworth K500 (met vlak dak
of SpaceCab)
Lancia Musa
Lancia Phedra
Lancia Thesis
Lancia Ypsilon
Magirus Deutz 340D met slaapcabine
Mazda 6
MB Atego hoogdak slaapcabine
Mercedes-Benz LPS20.32
Mercedes Benz W123 coupe
Opel Meriva
Opel SpeedsterBS-Design 
Pegaso Z103Focus, Anguplas Minicars,
JMK
Peugeot 107Norev
Peugeot 304 break
Peugeot 307Norev, Martin Fredrich
Peugeot 307 Break/SW
Peugeot 505 familiale
Porsche 944 Turbo (LHD951/RHD 952))(bj. 1985-1991)
Porsche 944 Turbo S2 (bj. 1989-1991)
Porsche 944 Turbo cabriolet
Porsche 944 S2 cabriolet
Porsche 968 (bj. 1992-1995)
Porsche 968 cabriolet
Opel Movano
Renault Express phase III
Renault 6Jankev
Renault 14
Renault FuegoJankev
Renault Megane (vorige en dan estate/break >’10)Phase 1 – 4-deurs: Jankev;
Phase 2 Grand Tour: Jankev
Renault Spider
Saab 99BdB
Saab 9-3
Saab 9-5
Scammell s100? (Laatste model)
Scania L51Dutchart
Scania L71Dutchart
Scania LV75
Scania P slaapcabine
schamelwagen met schuifzeilen en achterdeuren
Simca 1307/1308
Spyker C8
Stenen trailer Floor, Kennis o.i.d. met functionele stuurassen
Subaru Outback
Talbot Solara 
Talbot 1510  
Toyota Carina liftback
TVR T350
Verheul
Viabus Caetano
Volkswagen Jetta II
Volvo – Een mooie 1e F-serie van Volvo.(herpa de mallen opwaarderen)
Volvo 66 Sedan
voorloopas trekker chassis (correct sturend!)

0 gedachten over “Wensmodellen, deel 2 (09/08 bijgewerkt)

  • Als ik zo brutaal mag zijn om zelf mijn wensmodellen als eerste aan te vullen… Ik ben sinds een paar jaar op zoek naar de automodellen die ik zelf gereden heb. Hieronder een overzichtje.

    Inmiddels weet ik dat er van de Toyota Avensis modellen bestaan, nu moet ik er alleen nog aan zien te komen…
    Dus ik zoek nog:
    – Datsun 120 Y Deluxe;
    – Alfa Romeo 33 Imola;
    – Toyota Carina Liftback.
    Overigens moeten alle modellen nog in de ‘juiste’ kleur gebracht worden.

  • Tja, Jurgen, misschien had je in het verleden eerst naar het assortiment van de modelautofabrikanten moeten kijken, alvorens je te oriënteren bij de autodealer;-)
    Maar goed, ik kan tot op heden ook niet heel mijn autoverleden in 1:87 sparen. Ik heb altijd een VW gehad waaronder twee Jetta’s II. En laten die nu niet in 1:87 te vinden zijn. Die mag je overigens wel op de wenslijst zetten. Over de Peugeots (307 en 107) zullen we het maar niet hebben.
    Nu Opel is losgeweekt van GM, is er misschien een kans op moderne 1:87 Opels, mits het natuurlijk van het PSA concern mag. Maar PSA is een Frans concern en in Frankrijk leeft 1:43 nu eenmaal meer.
    De Scania LB/S mag van de lijst, want alle frontstuur Scania’s uit de LB tijd (1963 – 1980) zijn nu wel in 1:87 te vinden.

  • Ik zou nog wel een paar Renaults willen zien in 1 op 87:
    Renault 6
    Renault 14
    Renault Fuego

  • En wat dachten jullie van deze, maar dan echt in 1:87. Nu zijn deze alleen van Wiking in 1:90 verkrijgbaar.

    Mercedes-Benz LPS20.32 (foto Mercedes-Benz)

    Hanomag-Henschel F221

    Magirus Deutz 340D met slaapcabine (Bildersammlung von Christof Rezbach)

  • Huug, van Jankev zijn er een Renault R6 EN een Fuego.
    Bennie, Die Jetta’s zal een moeilijk verhaal worden i.v.m. de rechten van Volkswagen. Zelfs een transkit is daardoor uitgesloten.
    Jammer, ik had er zelf ook graag 1 gehad.

  • Hoe lang duurt het voor die rechten vervallen? De Jetta II was van 1984-1992, dus dit jaar 25 jaar geleden. Opent dat misschien mogelijkheden?

  • Van de Peugeot 307 is er een 1/87 model van Norev verschenen:

    Dit is waarschijnlijk ook de basis geweest van de 3- en 5-deurs resin versies die Martin Fredrich in zijn programma heeft.

    Eric
    (87thscale)

  • De Peugeot 107 is er toch gewoon van Norev?
    Ik mis nog steeds wel de Talbot Solara en een fatsoenlijke Simca 1307/1308 – Talbot 1510

  • Ja, nu je het zegt, die 107 staat gewoon in een van mijn verzamelbakken.
    Die Peugeot 307 was mij niet bekend, maar eigenlijk wens ik de Break/SW van dit type.

  • Die vervallen nooit Huug. Het zijn niet de rechten voor een bepaald model, maar voor bepaalde kenmerken, zoals de nieren van BMW. Ik heb het vorig jaar al voorgelegd in Fulda.
    Dickje… Welke Megane?? De Phase 1 is er als 4-deurs van Jankev.

  • De vorige Megane en dan de estate (break) vanaf 2010. Wel ooit gezien bij een Duitse doe het zelver, maar nooit van een grotere fabrikant terwijl het toch wel een populaire auto was (is)

  • Op Facebook is een enorme discussie over de relatie’s tussen Albedo, AWM en Herpa ontstaan. Ten leste werd daar ook de relatie Brekina – Herpa aangestipt. Dit gaat over de opleggers, die Brekina bij Herpa inkoopt. En weer kwam er bij mij een wensmodel boven drijven. Als Brekina nu eens een eigen trekker combineert met een 2-as 12 mtr. lange koel- of huifoplegger van Herpa. Niet zo’n 3-asser met zo’n lomp chassis, maar die met het eigenlijke 2-as containerchassis er onder. Moeten de mallen bij Herpa natuurlijk nog wel in goede staat zijn.

  • Wat ik vooral mis zijn heel alledaagse auto’s van vroeger die ooit in honderdduizenden zo niet miljoenen exemplaren gebouwd zijn: Fiat 127, Ford Taunus 12M 1962 (alleen oude Wiking), Ford Cortina (VV model duur en iets te grof), Saab 99, Citroën Ami 6 sedan (alleen oude Norev). Ook een goede Bedford TK ontbreekt nog steeds.

  • Bennie, dat Brekina de 3-assers gebruikt heeft alles te maken met de wetgeving in Duitsland in die tijd; 38 ton was alleen mogelijk op 5 assen en dan krijg je de formule 2+3 (=16+22 ton) of 3+2 (=22+16 ton); misschien is dat de reden dat Brekina nu ook de 3-as trekkers heeft ingevoerd?

  • Overigens heeft Rebs, je weet wel van de ex-Albedo Volvo F88/F89 modellen, mij ooit verteld dat hij na de Jelcz ook de Magirus-Deutz Europa, de D-serie slaapcabine, zou maken. Helaas is er al tijden grote stilte …….

  • Jan, van de 2-as oplegger is ook een 3-as variant. Misschien kan Brekina die beter inkopen dan de 3-asser met dat lompe chassis. Maar het zal wel met de prijs te maken hebben.

  • Cor, Huug, Eric (87thscale), Dickje, Bennie, ReneN, JanS en Wim Evi Caelen Poesen,
    Hartelijk dank voor jullie reacties, wensmodellen, wijzigingen, enz.! Ik heb getracht het te verwerken in bovenstaande lijst. Graag controleren of ik jullie opmerkingen goed verwerkt heb, was me niet altijd duidelijk wat er bedoelt werd. Aanvullingen zijn dus welkom!
    Groet,
    Jurgen

  • Een heleboel van de modellen die al genoemd zijn zou ik zelf ook graag in de enige juiste schaal zien 😉 Een van de modellen die hoog op mijn lijstje stond was de Fiat 238, maar die is er inmiddels dus blijven er voor mij nog maar een paar over die ik graag in 1/87 zou willen hebben, de Alfa-Romeo Montreal, de Fiat 850 spider, de Pegaso Z103 en de al genoemde Fiat 127.

    En nog een aanvulling op de lijst, de Saab 99 is er als resin kit van BdB geweest, de oplage daarvan zal minimaal geweest zijn maar ik meen me te herinneren dat Cor ze ook heeft gehad.

    Eric
    (87thscale)

  • Dat klopt Eric, ik heb er welgeteld 3 gehad. Die waren ook in no-time weg. De 127 is in een oplage gemaakt door JMK en Co Met Milano heeft ze aangekondigd. Ik weet niet of ze ook al leverbaar zijn. Wat betreft die Pegaso Z103… Ik heb er hier eentje staan. Heeft Focus die nooit uitgebracht?

  • eshuisholland zegt:

    Als wens model heb ik o.a. nog van Peugeot De 304 break en de 505 Familiale. Wat de opleggers betreft de duitse wetgever is zeer nadelig ten opzichte van het wegvervoer omgegaan met de toegestane totaal gewichten. Een tijdlang was het max totaal gewicht 32 ton (16+16) opleggers narrow spread tandem. toen werd het 36 ton (16+20) wide spread tandem. en begin jaren 70; 38 ton (16+22) en 8 pk per ton.(Vandaar DAF 2600 DKB 304 pk) Verder als model
    zou ik ook blij zijn met een Scania L 51 en L71 en LV 75

  • Er is ooit door iemand uit Spanje of Portugal een crowdfunding opgezet om de Fiat 127 als grootseriemodel te gaan maken. ….Er schijnt niet genoeg geld binnengekomen te zijn…..
    De Scania’s L51 en L71 zijn er als resin kit, te verkrijgen via Cor. (zie ook HO-Modelauto Berichten 194, pagina 17.

  • Sorry Jurgen, nog een paar aanvullingen, de Opel Speedster is er in een kleine oplage als kit van BS-Design geweest en moet die Innocento misschien een Innocenti zijn ?

    Bennie, die Fiat 127 was een crowdfunding project van Berico Models uit Portugal, die actie heeft uiteindelijk nog niet eens 10 procent van de gevraagde inleg opgebracht, dus dat is helaas niet doorgegaan.

    En Cor, je hebt gelijk die Pegaso was er inderdaad van Focus als z-102. De z-103 is dezelfde auto maar dan met lichtere motortypes. Nu heb ik nog wel een paar ongebouwde Focus kits maar nou net niet die Pegaso.. 🙁

    Eric
    (87thscale)

  • Dank Eshuisholland, Cor, Bennie, Eric, Frank,
    Hartelijk dank voor alle aanvullingen en correcties!
    @Eric, verontschuldigingen zijn niet nodig. Ik wist waar ik aan begon met dit item en heb dat bewust gedaan ;-).
    Aanvullingen blijven welkom ookal staat het item niet meer prominent bovenaan de site.
    Groet,
    Jurgen

  • Dank je voor de aanvullingen, Frank S. Ik heb ze bijgewerkt in de lijst. Mocht ik het niet goed begrepen of overgenomen hebben, dan hoor/lees ik dat graag.
    Groet,
    Jurgen

Laat een antwoord achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.