Nieuws 30 jaar geleden 11

Deze maand is het 30 jaar geleden dat de H0-MODELAUTOCLUB NEDERLAND werd opgericht. Hier laten we eens zien wat in die tijd nieuw was. In willekeurige volgorde komen wat van die modellen voorbij. Dit is de ‘aflevering’ elf.

Zo’n dertig jaar geleden was één van de manieren om bijzondere modellen naar NL-voorbeeld te krijgen het zelf maken met behulp van decals. Vooral het Deense DMC-Decals, maar ook Danhausen en Katja’s Truck Design (in memoriam de in augustus overleden Heinz Hüsgen), boden daar volop gelegenheid voor. Zie deze Scania van “Woltering”:

z-woltering-01

Basismodel is een gewone Scania van Herpa zoals die in 1986 verkrijgbaar was.

z-woltering-03

De decals zagen er zo uit, zelfs met voorbeeldfoto; ze zijn overigens nog verkrijgbaar via ebay of van DMC zelf:

z-woltering-03a

0 gedachten over “Nieuws 30 jaar geleden 11