Nieuws 30 jaar geleden 10

Deze maand is het 30 jaar geleden dat de H0-MODELAUTOCLUB NEDERLAND werd opgericht. Hier laten we eens zien wat in die tijd nieuw was. In willekeurige volgorde komen wat van die modellen voorbij. Dit is de ‘aflevering’ tien.

In 1986 introduceerde MAN de opvolger van de aloude F8-serie met de nieuwe F90 zoals ook werd gemeld door Herpa, want die hadden ook al het model klaar:

z-herpa-man-f90-01

Dat leidde tot een flink aantal ‘Werbemodelle’ voor MAN zoals deze:

z-herpa-man-f90-02z-herpa-man-f90-03

Ook werd die MAN gekozen tot “Truck of the Year 1987” en dat leidde ook weer tot modellen:

z-herpa-man-f90-04z-herpa-man-f90-05

Dertig jaar geleden verscheen ook al het eerste seriemodel in de vorm van de wisselbakkombinatie in de uitvoering van “Schenker”:

z-herpa-man-f90-06

Daarna zijn er nog veel verschenen soms als heel apart ‘Sondermodell”:

z-herpa-man-f90-07

0 gedachten over “Nieuws 30 jaar geleden 10

• Die wisselbakcombinatie van Schenker heb ik ook gehad. Ik weet zelfs nog dat ik hem kocht. Bij Modelbouw en Speelgoedcentrum in Groningen. Mooie tijd.

Prachtige serie is dit. Ik lees elke aflevering weer met veel plezier.