Nieuw: verbeterd Privéberichtensysteem

Het vernieuwde Privéberichtensysteem is online op www.ho-modelautoclub.nl! Het nieuwe systeem om elkaar berichten te kunnen sturen is nu meer geïntegreerd in de website van de HO-Modelautoclub. Daardoor ziet het er in mijn ogen een stuk beter uit en hoeft u niet meer naar de compleet afwijkende pagina’s van ‘sitebeheer’.

LET OP: mocht u de afgelopen week de privéberichten uit het oude berichtensysteem nog niet ‘veilig hebben gesteld’ (zie bericht ‘Ander Privéberichtensysteem binnenkort‘), dan kunt u dat tot 22 maart alsnog doen via deze link: oude privéberichtensysteem.

Overzicht nieuwe priveberichtensysteem
De overzichtspagina van het Privéberichtensysteem.

Hieronder een kleine uitleg over het nieuwe systeem. Wat verandert is, is dat het kopje ‘Privéberichten’ altijd in de rechterkolom zichtbaar is. Om het te kunnen gebruiken moet u ingelogd zijn. Klik op de regel onder het kopje, in bovenstaand geval: ‘U heeft geen ongelezen berichten’.

Nieuw bericht
Klik vervolgens op ‘Nieuw bericht’.

voorbeeld privébericht
Een nieuw privébericht maken gebeurt in het zelfde scherm als de website.

voorbeeld gebruikersnaam in privébericht
Tik in het ‘Aan:’-vak enkele letters van de gebruikersnaam en een lijst verschijnt. Kies de juiste gebruiker uit en klik op de naam.

Het is nu ook mogelijk om vanuit een reactie van een gebruiker, hem of haar een privébericht te sturen. Dat werkt als volgt:

Korte nieuwsberichten wk 3
Scroll naar de reacties onder een internetbericht, bijvoorbeeld bovenstaande.

Commentaarblok
Klik op de gewenste gebruikersnaam…

Privébericht vanuit nieuwsbericht
De gebruikersnaam en het onderwerp (= titel van het internetbericht) worden automatisch voor u ingevuld.

Postvak IN
Onder de knop ‘Postvak IN’ kunt u de aan u gestuurde berichten vinden.

Inbox
In het ‘Postvak IN’-overzicht kunt berichten openen of verwijderen.

Reageren
Onder het aan u gezonden privébericht vind u het tekstvak om een reactie terug te sturen aan de zender.

Contactlijst
Als u op de knop ‘contactlijst’ klikt krijgt u een alfabetische lijst met gebruikersnamen.

Contactlijst
Uit de contactlijst kunt u een gebruiker kiezen die u een bericht wilt sturen.

Instellingen
Als laatste de knop ‘Instellingen’.

Instellingen priveberichtensysteem
Daar kunt u uw voorkeuren voor het privéberichtensysteem aan- of uitvinken.

We (@admin en @webmaster) wensen u veel gebruiksplezier! Hopelijk bent u net zo enthousiast als wij. Graag horen we van u wat u van het nieuwe systeem vind!