HO-Modelautoberichten nummer 194 verschenen

´Het lukte, yes we did it!´, met deze kreet uit de kinderserie Dora liet Bennie van Meurs op 1 april via onze site weten dat het de redactie en andere medewerkenden weer gelukt was om een HO-Berichten klaar voor de drukker te maken. Met wat vertraging was 30 maart de kopij voor nummer 194 digitaal naar Drukkerij RAD in Dordrecht gestuurd. ´Jullie kunnen nu uitkijken naar de komst van de postbode, al zal daar nog wel enkele weken overheen gaan.´ En vandaag, de dag na Pasen, was het zover: het volgende nummer boordevol interessante artikelen lag op de deurmat. De volgende artikelen kunt u lezen in nummer 194:

• Spyker 60-HP Four-Wheel Drive Racing Car 1903 – de eerste Spyker in schaal 1:87?, door Frank Schneider
  • Mijn verzameling Peugeot’s 404 van Brekina, door René van Kessel
  • Volkswagen T6 – in voorbeeld en model, door Bennie van Meurs
  • Oude en nieuwe Scania’s – in voorbeeld en model, door Flip Makkinga en Bennie van Meurs
  • Huub’s modeltrucks – gezien tijdens de Modelbouwdag 2016, door Huub Houben en Bennie van Meurs
  • Opleggerbussen, door Marc Bodewes
  • Strak verpakte strakke sjouwers – modeltrucks naar Friese voorbeelden, door Henk Snapper en Flip Makkinga
  • Clubpromotie, door Ron van der Velpen
  • Wout’s DAF modellen in een etalage, door Wout Kamsteeg
  • Nieuws uit Neurenberg (en meer), door Flip Makkinga en Bennie van Meurs
  • Een bericht van… Flip Makkinga
  • Clubreis 2017, door Ron van der Velpen
  • Verslag algemene ledenvergadering, door Jan Jongman
  • Huub’s kijk op….. horizonvervuiling, door Bennie van Meurs

En natuurlijk de vaste rubrieken:

• Voorzitterswoord, door Ron van der Velpen
  • De Praktijk – 46 jaar in de transportwereld, door Rinus Anker
  • Bennie’s Beursberichten – vanaf de ruilbeurs in december, door Bennie van Meurs
  • Hollandse nieuwe – een overzicht van alle nieuwe Hollandse modellen samengesteld door Flip Makkinga
  • Redactioneel, door Bennie van Meurs

Geïnteresseerd en heeft u dit nummer niet ontvangen? Het hele jaar door kunt u lid worden van de HO-Modelautoclub, u krijgt dan alle reeds verschenen nummers van het lopende jaar toegestuurd. U kunt natuurlijk ook dit losse nummer nabestellen.

0 gedachten over “HO-Modelautoberichten nummer 194 verschenen

• Gisteravond even 1 artikel lezen, en toen nog één en nog één….. U snapt het al, het nieuwe nummer is verslonden. Weer een leuke mix aan artikelen.

• Gisteren ook het blad “gevonden” tussen de post. Weer de moeite waard!

Marc,
    welke verf en kleuren heb je gebruikt voor de busoplegger?

• Jeroen, welke oplegger bedoel je? De NS groene of de TV versie. Ik heb bij beide verf van Schmincke gebruikt en de een RAL kaart tegen andere modellen gelegd. Schmincke heeft een Ral mix lijst op zijn website staan.

• De NS Groene. Die heb ik al een tijdje liggen en ik wil een keer geen brandweer bouwen ….. 🙂

• 🙂 lichtgroen Ral6025, donker groen Ral6005, crème Ral1015. Als je de Gado versie wilt maken dan heb ik wel decals voor je. Is de kit van V&V of van Focus?

• Als je hem wil combineren met het HB model zou je de vraag bij Paul Roerbag kunnen neerleggen. Maar wat kleurverschil was heel normaal in die tijd.

• Ik heb een van de vijf anderen die Fokko van V&V had gekocht ….. Ik had al zitten kijken naar de deurindeling. Maar ik ga eerst wat andere tijdgenoten in de kleur rood afmaken.
    Dank je voor de RAL nummers.