HO-Modelautoberichten nummer 180

COVER 180-site_def

Vandaag plofte nummer 180 op de deurmat (heb ik van horen zeggen). Iets later dan we gewend zijn, hebben we toch weer 52 pagina’s met mooie artikelen over onze hobby om van te genieten tijdens of na de feestdagen! Op de voorkant van nummer 180 van HO-Modelautoberichten dit keer een ‘winters’ plaatje. De redactie en overige medewerkers wensen u veel kijk- en leesplezier!

In nummer 180 kunt u de volgende artikelen lezen:

• Modelbouwdag 2014 – een sfeerimpressie, door Jurgen Maassen
  • Thema Modelbouwdag 2014 – Amsterdams Gemeentevervoerbedrijf, door Jan Zonnebeld
  • Even voorstellen: André Mulder
  • Explosie van kleur – DAF-middenklassers met derde cabine van Artitec, door René Nabbe
  • Transport uit Dordt – met een Twents accent, door Harm Bos
  • Clubreis 2014 naar DAF – bezoek aan fabriek en museum, door Rob Mooij
  • Decals plakken – Zo doe je dat, door Jurgen Maassen
  • Ricardo’s kijk op…..asfaltfrezen, door Bennie van Meurs

En natuurlijk de vaste rubrieken:

• Voorzitterswoord, door Ron van der Velpen
  • De Praktijk – 46 jaar in de transportwereld, door Rinus Anker
  • Bennie’s Beursberichten – vanaf de Modelbouwdag (deel 1), door Bennie van Meurs
  • Hollandse nieuwe – een overzicht van alle nieuwe Hollandse modellen samengesteld door Flip Makkinga
  • Kort Amerikaans – een overzicht van Amerikaanse HO-modellen door Flip Makkinga
  • De Telenaaf  – het laatste nieuws door Flip Makkinga
  • MarktHOek – met vraag en aanbod van allerlei zaken op HO-Modelautogebied

Geïnteresseerd en heeft u dit nummer niet ontvangen? Dit nummer (en de overige nummers van 2014) krijgen leden van de HO-Modelautoclub Nederland toegestuurd. Het hele jaar door kunt u lid worden van de HO-Modelautoclub, tot eind december geldt een zeer aantrekkelijke aanbieding. U kunt natuurlijk ook dit losse nummer nabestellen.

0 gedachten over “HO-Modelautoberichten nummer 180

• Even voor de duidelijkheid: ‘van horen zeggen’ sloeg op de ‘plof’, ik heb hier echt de gedrukte versie van nummer 180 naast mijn toestenbord liggen. Sorry Arie en anderen.

• Spannend verhaal van Arnold met z’n “berijdster”……
    Wat je je daar allemaal niet bij kunt voorstellen?

• Over de DAF tankautospuit nog de volgende aanvulling:
    Ik was niet tevreden over de grill en de bumperpartij. De bumperpartij is bijgewerkt en de grill is opnieuw gemaakt. (Uiteindelijk was ik met de 5e versie tevreden).

• Prachtig clubblad weer! Hulde aan de makers.

Erg jammer dat de rubriek Kort Amerikaans gaat vervallen.

Ik ben – via een contact – in het bezit van 2 van de genoemde GVB bussen van Rietze ieder van de “personeels-oplage”. Het is mij echter nooit gelukt de productie aantallen van de verschillende oplagen vast te stellen.

• Ook hier 2 ploffen geweest want ik struikelde over de blaadjes toen in binnen kwam gekropen van de Kerstborrel.

De MB Citaro van Arriva Noord Braban”d” van De Kleine is overigens inmiddels voltooid verleden tijd in Den Bosch. Sinds een week rijden hier VDL’s met andere lijnnummers. Zonde van de moeite hoewel de oplage waarschijnlijk inmiddels wel uitverkocht is.

• @Sjoerd Tamminga (reactie op Bennie’s Beursberichten blz 14): n.a.v. het artikel heb ik op Marktplaats ook eens naar zo’n Iveco Daily ‘Fixet’ gezocht. Die heb ik niet gevonden. Wel vond ik van waarschijnlijk hetzelfde merk een bijna identiek model, maar dan een nieuwere versie!

Op de achteras staat ‘Made in China’, maar op de vooras staat ‘www.adtruck.de’.
    Dit model is verkocht bij http://www.iveco.de http://www.iveco.ch en http://www.iveco.at en zeker bedoeld als 1:87. Er is volgens mij ook een MB Sprinter van.