HO-Modelauto Berichten een bron van informatie

covers 150-131 - IMG_0771_800

Al bijna dertig jaar wordt iedere twee maanden een magazine uitgegeven met daarin heel veel informatie over onze hobby: de HO-modelauto’s. Sinds de introductie van de ‘nieuwe’ site in maart 2012, plaatsen we de voorkant en de globale inhoudsopgave op internet. Nu ben ik zelf lid van HO-Modelautoclub Nederland sinds nummer 157, maar in de loop van de tijd had ik de nummers tot en met 1 aangeschaft. Eerst heb ik dit overzicht aangevuld terug tot nummer 151 en nu ook de inhoudsopgaven van nummers 101 tot en met 150 ‘gedigitaliseerd’.

Internet is een grote bron van informatie en onlangs had ik de mazzel om op de inlooptafel de nummers 1 tot en met 150 te kunnen kopen. Als je die twee combineert dan lijkt het logisch om alle inhoudsopgaven van HO-Modelautoberichten, in de wandelgangen ook wel HO-Berichten genoemd, op www.ho-modelautoclub.nl te zetten. Daarmee is het makkelijker geworden om terug te zoeken wanneer een bepaald artikel verschenen is. Ik heb niet alleen de inhoudsopgave geplaatst, maar ook de voorkanten gescand, alleen dat is al leuk om terug te kijken. Het duurt even, maar nu heb ik de voorkanten en de inhoudsopgaven van nummers 101 tot en met 150 ‘gedigitaliseerd’.
Op naar de vorige 50 nummers! Wordt vervolgd….

Veel zoek-/bladerplezier! O ja, zo lang de voorraad strekt heeft de secretaris nog jaargangen en/of losse nummers te koop.

0 gedachten over “HO-Modelauto Berichten een bron van informatie

• Ja, daar ben ik het mee eens, Ron. Dat moet echt heel veel werk zijn zeg. Fantastisch dat we binnen de club een aantal mensen hebben, waaronder Jurgen, die zoveel tijd in dit soort zaken (website, clubblad, evenementen etc.) steken.

• @Ron en @Frank, mooi dat het jullie waardering kan wegdragen! Daar doe ik het voor!
    @Cor, ja ook de eerste 10 nummers is de bedoeling, maar dat kan nog wel even duren hoor. Ik heb minstens 6 maanden gedaan over de gepubliceerde 50 nummers. @Frank, het is tevens een goede training om mijn ‘blindtypvaardigheden’ bij te houden ;-). Er zijn mensen binnen de club die meer werk verzetten dan ik hoor, denk bijvoorbeeld aan JanS, Bennie en Dik, om maar een paar namen te noemen. De club kan alleen maar bestaan als er zulke gouden krachten zijn en blijven! Maar de club kan ook alleen maar bestaan als het leden heeft dat het werk van de vrijwilligers weet te waarderen.
    Nogmaals dank voor de complimenten, maar wat mij betreft te veel eer.

• Ook mooi om de ontwikkeling van het clubblad te zien. Over gekeken en volgens mij van nummer 23 mijn eerste blad. Ik kwam de club tegen op de RAIL in Den Bosch (1989?) en ben daarna lid geworden.