HERPA-nieuws voor september/oktober, met nieuwe DAF (aangevuld)

Bij het nieuws van Herpa voor de maanden september en oktober zijn de verwachte nieuwe modellen van de DAF XF Euro 6 MY17, zowel de SpaceCab als de SuperSpaceCab, maar ook een Scania LZV van “Koeltrans BV” uit Angeren en een leuke MAN TGX trucktransporter van “Zandbergen“:

 

De hele folder in afbeeldingen (klik voor een grotere weergave):

De folder kan ook bij Herpa als pdf gedownload worden.

Aanvulling: ook bijzonder zijn de DAF XF als voorloopasser en de nieuwe Iveco Stralis XP als kerstmodel, hier groot afgebeeld

Voor de DAF-liefhebbers nu ook de afbeeldingen van de aangekondigde losse cabines en chassis van de nieuwe DAF XF:

 

Reacties

  • Hopelijk komen er nog een correcte dakspoiler en zonneklep op de Spacecab uitvoering. Ben ook benieuwd of chassis gewijzigd is.


  • Iveco Stralis XP,blij mee.Nu nog een Renault T.


  • Zoals Matthias Wolff van Herpa o.a. in het forum van MO87 heeft uitgesproken. De Renault T komt niet van Herpa. Herpa wil wel, maar Renault Trucks niet.


  • @Harm Bos:
    In het onderschrift bij de nieuwe DAF’s staat:
    “The facelift of the current DAF XF
    is also introduced in the Herpa range. Next to the modified grille and the modern sun visors, the exhaust system on the right side of the Herpa models is also replicated.”
    Dus het uitlaatsysteem is aangepast. Ik verwacht niet (zie de foto’s) dat de dakspoiler is aangepast.


  • Ik heb de afbeeldingen van de losse cabines en het chassis van de nieuwe DAF XF toegevoegd.


  • Wat ik uit het verhaal van de heer Wolff begreep Bennie is dat ze nog geen overeenkomst hebben, niet dat hij definitief al van de baan is. Het zou ook nog mee kunnen spelen dat Eligor nog een bepaald alleen recht heeft of een andere bepaling waar ze omheen moeten. Aangezien Renault Trucks onder Volvo Trucks valt en daar de banden altijd goed zijn geweest verwacht ik dat hij nog wel komt alleen later.
    Ik hoop dat de banden met Iveco zo goed zijn dat er ook andere modellen zullen volgen ,een daily bijvoorbeeld daar rijden er in Duitsland toch ook genoeg van.


  • Momenteel lijken Volvo en Renault niet zo geinteresseerd; zonder belangstelling van de industrie is het ontwikkelen van een nieuw model altijd een gok. Nu is Renault voor veel verzamelaars niet direct eerste keus, dus dan kun je het beter laten die gok te nemen.


  • Wat ik nu zo jammer vind is dat Herpa de meeste vrachtwagens als enkel as uit brengt. De Volvo is er nu wel met een sleep as terwijl de dat nog niet op die manier is uit gebracht wat weer heel jammer is.


  • Waar ik de Daf mee bedoel dus. (staat er niet goed bij vermeld door mij)


  • Edwin-h: de enkel(achter-)as uitvoering is de meest verkochte configuratie en daarom voor Herpa het meest interessant. Deze zijn ook meestal merkspecifiek.
    De voorloopas-variant is al veel minder verkocht (NL en GB zijn uitzoenderingen ivm aslastwetgeving), en dus minder interessant. Het voorloopchassis van Herpa wordt voor meerdere merken ingezet. Ik weet niet of die merkspecifiek is.
    Sleepassen op een trekker heb ik bij Herpa niet gezien, wel bij de bakwagens.

Reageer

U moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit bericht.