GEVARIEERDE BERICHTEN 2018-42

In Dortmund is de Intermodellbau begonnen en daar zijn zoals gewoonlijk bij verschillende fabrikanten en handelaren speciale modellen te vinden. Bij Wiking zijn dat deze:

Van Brekina is veel meer te melden, zoals twee speciale brandweerwagens met een zo te zien ex-Heico Magirus en de aankondiging van nieuwe ladingen:

Ook via Modellspielwaren-Reinhardt zijn er speciale Brekina-modellen:

Van Herpa zijn er ook speciale modellen (nog zonder afbeeldingen):

Exklusiv für die Messe Intermodellbau präsentiert Herpa:

– Mercedes-Benz Actros M MP2 Wechsellader-LKW “Feuerwehr Dortmund / AB-G”
– Wechselbehälter “Feuerwehr Dortmund AB-Öl”
– Mercedes-Benz Actros SLT Schwerlast-Zugmaschine “Bloedorn”
– Minikit Mercedes-Benz Planen-Hängerzug “Schenker Altena”

Der Wechselbehälter “Feuerwehr Dortmund AB-ÖL” wird unseren Clubmitgliedern beim Kauf des Feuerwehrmodelles „on Top“ mitgegeben. Mitglieder des Herpa-Clubs erhalten bei Vorlage Ihrer Clubkarte einen Clubdrink gratis, sowie 10 % Rabatt auf den Einkauf.

Verrassend zomernieuws van Märklin: een hele reeks wagons met steeds verschillende Porsche-modellen van verschillende fabrikanten

Intermodaal nieuws van Roco met deze modellen voor de MC Vedes-handelaren:

Nu ook bij KombiModell te vinden: 45-voets containers

Nu verkrijgbaar bij MO-Miniatur zijn deze fraaie brandweerwagens en tractor:

Eindelijk, zo ziet de nieuwe Scania “Shell”-tankwagen er dus echt uit, binnenkort verkrijgbaar:

klik op de afbeeldingen voor een grotere weergave.

0 gedachten over “GEVARIEERDE BERICHTEN 2018-42

• Ik herken in de Märklin-set heel veel Schuco, Wiking en Herpa modellen, maar de grijze 1e Porsche 356.001 Spyder, van wie is die? Zit nog niet bij deze firma’s in het programma!

• Ik ben geen brandweerverzamelaar maar vindt het wel een goede ontwikkeling dat de Heico modellen nu via Brekina verschijnen. Heico werd bij Hornby nogal stiefmoederlijk behandeld. Ik denk dat vooral de liefhebbers van brandweerwagens opgelucht zijn.

• Frank, ik lees zojuist op MO87 bij de nieuwtjes dat Autocraft gelieerd is aan Welly…

een wagon met 2 modellen (of in het geval van de 356-001 Spyder alleen 1 automodel met een kist voorzien het van 70 jarig jubileum logo) kost rond de 48 euro