Geslaagde dag en een goede ledenvergadering

IMG_4141_800
Op zondag 13 maart werd van 10 tot 14 uur de eerste ruilbeurs van de HO-Modelautoclub Nederland van 2016 gehouden. Traditioneel wordt ongeveer een half uur na de sluiting van de ruilbeurs van maart de Algemene Ledenvergadering gehouden.
Het bestuur kon zich verheugen op een tevredenstellende opkomst met twintig leden en zeven bestuursleden.

Voorzitter Ron van der Velpen stond aan het begin van de vergadering stil bij het plotselinge overlijden van Dick van Rooyen. Dick was een markante persoonlijkheid binnen onze vereniging. Hij heeft veel voor de HO-Modelautoclub gedaan, hij was onder andere de eerste showcoördinator en een van de motoren achter het sHOwteam (zie ook het door Cor van der Meijde geschreven ‘In memoriam’). Na de woorden van de voorzitter werd een moment stilte gehouden.

Jaaroverzicht 2015
De voorzitter en de overige bestuursleden krijgen de gelegenheid om de aanwezige leden te vertellen wat er afgelopen jaar gedaan is. Voor een overzicht van de vele activiteiten verwijs ik u naar het uitgebreide verslag van de secretaris dat in nummer 188 van HO-Berichten zal verschijnen.

Plannen jubileumjaar 2016
Het is u vast niet ontgaan, maar dit jaar bestaat onze vereniging 30 jaar. De voorzitter lichtte een klein tipje van de sluier op over de plannen die vooral in het laatste kwartaal van 2016 zullen plaatsvinden. Alle leden krijgen via de post iets toegestuurd dat door de brievenbus kan… De standhouders zullen ook merken dat onze vereniging 30 jaar bestaat, waarschijnlijk tijdens de septemberbeurs. Het idee is om in het najaar een tweedaagse clubreis te organiseren. Zodra meer bekend is over de plannen, wordt u uiteraard ingelicht. Ook het clubblad zal een jubileumnummer krijgen: nummer 5 van 2016. Naast alle speciale zaken rondom het jubileum gaan ook de andere activiteiten onverminderd door, zoals nog drie ruilbeurzen en de Modelbouwdag. De datum voor de Modelbouwdag werd ook bekend gemaakt, deze is zaterdag 1 oktober, gewoontegetrouw in Het hart in Eefde.

Bestuursverkiezing
Onderdeel van de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering is de bestuursverkiezing. Reglementair aftredend waren de showcoördinator en de voorzitter. Ron van der Velpen stelde zich herkiesbaar voor de functie van voorzitter, hij werd bij acclamatie herkozen. Leo Koomen stelde zich niet herkiesbaar voor de functie van showcoördinator.

IMG_4155_800
Na enkele woorden overhandigde voorzitter Ron van der Velpen (rechts) het cadeau aan vertrekkend showcoördinator Leo Koomen (links).

IMG_4163_800
Leo Koomen toont hier de spiegelklok met clublogo dat hij als afscheidscadeau heeft ontvangen.
Voor de functie van showcoördinator heeft Ruud Kortekaas zich beschikbaar gesteld.

IMG_4165_800
Na zijn verkiezing tot showcoördinator kreeg Ruud Kortekaas de gelegenheid zich aan de aanwezigen voor te stellen.

Overige agendapunten
Voor de overige besproken punten zult u geduld moeten hebben tot HO-Modelautoberichten 188 op uw deurmat ploft.

IMG_4167_800
Tradities zijn er om in ere te houden: als laatste krijgt Cees Zevenbergen het woord tijdens de rondvraag. Met enkele vriendelijke woorden bedankt hij het bestuur en overige vrijwilligers voor hun inzet. (foto’s Bennie van Meurs)

0 gedachten over “Geslaagde dag en een goede ledenvergadering