Zeldzame type opleggers Herpa

Home Forums Vrachtauto’s Zeldzame type opleggers Herpa

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #31422
    Habie
    Deelnemer

    Herpa heeft in het verleden een aantal type opleggers gemaakt die bij mijn weten niet vaak op de markt zijn gebracht.

    Eerste model zijn de huifopleggers van Timtex, kenmerkend zijn de achterdeuren ipv een zeil.

    Tweede model is de gesloten opbouw van de Pirelli opleggers met Iveco TurboStar trekker. Deze opleggers zijn horizontaal geribd.

    Welke modellen heeft Herpa nog op de markt gebracht van deze opleggers?

    #31423
    bennie
    Moderator

    De horizontaal geribde oplegger is ooit nog eens uitgebracht met een Volvo F89 in de kleuren van Polar-Express. Dit was een Albedo model.

    foto: lkwmodellauto.de
    Dat de huifoplegger met achterdeuren niet meer gemaakt wordt vindt ik echt een gemis. Maar misschien is de mal ooit defect gegaan. Wie weet.
    Overigens heeft Herpa ook ooit de opleggers die ooit door B&S zijn ontwikkeld een tijdje verkocht. Deze hadden openslaande achterdeuren, waren zeer gedetailleerd en in koel- en schuifzeiloplegger.

    #31457
    Habie
    Deelnemer

    Bedankt voor de info Bennie!

    #31490
    orcecis
    Deelnemer

    Als ik het mij goed herinner is die oplegger met achterdeuren onlangs nog gebruikt voor een Riwa model. De mal is niet defect maar wordt gewoon heel erg gebruikt dat is al vanaf het begin. Zijn echter diverse modellen meegemaakt ook Nederlandse.
    De geribbelde oplegger is inderdaad zeldzamer en veel minder gebruikt de twee eerder genoemde modellen zijn de bekendste en door de redelijk grote oplages nog wel te vinden op beurzen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.