Welke MAN van HERPA?

Home Forums Vrachtauto’s Welke MAN van HERPA?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #30189
    Arnold
    Moderator

    Welke MAN uit de Herpa-Extrashop heb ik nodig om deze auto (alleen de trekker) na te maken:
    Foto van Aaldert Koster
    Foto van Aaldert Koster

    #30196
    bennie
    Moderator

    Dit is een MAN TG-S LX 4X2 van de eerste generatie.
    Ik heb bij Herpa op de website gekeken (zoekopdracht: TGS) en zie daar alleen modellen en onderdelen van de MAN TG-S van latere generatie’s met de trapeziumvormige grille.
    Als ik jou was, zou ik zoeken op beurzen, Marktplaats of Facebook. Daar duiken de oudere modellen nog wel eens op.
    Daar ik zo’n 9 jaar geleden heel veel modellen op zolder “geparkeerd” heb. zal ik eens kijken wat ik heb.

    Een MAN in Wormser kleuren is wel een zeldzaamheid. Dat de cabine wel de grijze basiskleur heeft, maar verder geen Wormser kenmerken, maakt het nog specialer.
    Was (want deze milieuvervuiler zal wel niet meer in Duitsland rijden) deze MAN TG-S van Wormser zelf of van een subondernemer?

    #30197
    Arnold
    Moderator

    Dank je Bennie.
    Wormser had een contract overgenomen, waarin stond dat er met MAN geeeden moest worden. Daar kon Wormser niet onderuit. Omdat ze alleen DAF’s willen, hebben deze ca. 5 MANs wel de kleuren, maar niet de opschriften.

    #30198
    Arnold
    Moderator

    Over kleuren gesproken: Ok heb ooit de kleuren van Wormser gevonden, maar ben her kwijtgeraakt.
    Ik meen me te herinneren: grijs = kiezelgrijs en rood ?

    #30209
    bennie
    Moderator

    Even gezocht op de >warme< zolder maar gelukkig ook snel gevonden:

    De inhoud is één chassis en twee MAN TG-S L cabines zonder spoilers en fenders.
    Maar dit is de cabine met laag dak.
    Ik heb ook een MAN TG-S met hoog dak, maar deze heeft spoilers, fenders en chassisbekleding.
    De spoiler zit maar gestoken op het cabinedak en de fenders zijn eenvoudig weg te snijden.

    Ik breng alles de komende ruilbeurs of modelbouwdag wel mee, kun je zelf kijken wat je nodig hebt.

    #30211
    Arnold
    Moderator

    Heel fijn Bennie, dank je wel.
    Dat zal de Modelbouwdag worden. Ik zal me van de week even aanmelden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.