Traanplaat

Home Forums Algemeen/bouwtips Traanplaat

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #32356
    Arnold
    Moderator

    Elke modelbouwer van bedrijfsvoertuigen heeft het een keer nodig: Traanplaat.
    Omdat er regelmatig om gevraagd hier de traanplaat-delen die ik ken. Aan een ieder het verzoek om de lijst aan te vullen.

    Kibri 11984 Kibri 11984

    JTT Architectural Model Parts:
    97449 HO-scale (1:100) 2/pk 97449

    Preiser 31026 Preiser 31026

    FKS 4060-02 geetst traanplaat

    #32357
    primaspul
    Deelnemer

    Tip voor ultra dunne traanplaat:
    Aluminiumfolie op bestaande profiel leggen, er overhen wrijven met wattenstaafje
    Bijkomend voordeel is dat door het wrijven het aluminiumfolie een natuurlijke glans krijgt

    Ook verweren geeft een natuurlik resultaat: schilderen en op de slijtageplaatsen wegvegen

    #32363
    Kees
    Deelnemer

    zelf heb ik weleens geexperimenteerd met 3D/relief sticker/decal. Hoewel het niet goedkoop is, is het wel makkelijk te snijden en op een model aan te brengen.

    bij interesse kan ik er wel een plaatje van laten zien!

    #32410
    Arnold
    Moderator

    Kees, ik ken het niet, als je een plaatje hebt, graag!

    #32411
    Kees
    Deelnemer

    Hoi Arnold,

    Bij deze de plaatjes van de traanplaatsticker die ik heb laten printen. Hiervoor had ik zelf een vector tekening gemaakt in Adobe illustrator. Om het relief aan te brengen is eerst een effen onderlaag aangebracht. Vervolgens zijn er 5 lagen met patroon aangebracht zodat dat de traanplaat structuur duidelijk voelbaar is. Over het resultaat ben ik redelijk tevreden. De volgende keer zou ik het patroon echter wel iets grover maken omdat traanplaat dat exact in schaal 1:87 is geprint toch wel erg klein blijkt te zijn.

    #32415
    Arnold
    Moderator

    Dat ziet er goed uit Kees.

    #32437
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Plastruct #91687

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.