P.S.P. Models Ltd.

Home Forums Bussen P.S.P. Models Ltd.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #4611
    Habie
    Deelnemer

    Hallo iedereen,

    Vorig weekend op de Modelspoorexpo te Mechelen (B) een model van Van Hool gevonden. Op de onderzijde staat de naam van de producent; P.S.P. Models Ltd. Na wat Google-werk is er niets terug te vinden van deze fabrikant. Weet iemenad van jullie iets meer over deze producent?
    Ik vind het trouwens een zeer mooi model, enkel de spiegels ontbreken.
    Hier enkele foto’s:


    #4613
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    P.S.P.-modellen werden voorheen geproduceerd door P.S.P.-Models Ltd, die in 2007 gestopt is.
    De productie werd opgepikt door Scale Link Ltd.
    Ik vermoed dus dat Scale-Link dit model onder P.S.P. Ltd. heeft gemaakt in opdracht van de Belgische busonderneming.

    Overigens niet een gemakkelijk vindbaar model.
    Die van Rietze en VK worden wel volop aangeboden.

    #4614
    JanS
    Deelnemer

    Zo ver mij bekend is het een resin kitmodel van vroeger Railline Products, daarvoor EurHo Models, ik heb het een jaar of tien geleden wel eens in Neurenberg zien staan bij een Belgische fabrikant/handelaar. Die zou me info sturen, nooit meer van gehoord.

    Later was Transcale en dat is/was een britse kleinseriefabrikant. De website van Transcale werkt niet meer, dus waarschijnlijk zit het nu weer onder een andere naam. PSP Models bestaat wel, ik vond info op de website van Scalelink, die het kennelijk verkoopt.

    #4656
    Habie
    Deelnemer

    Bedankt voor de info

    #30955
    almerejos
    Deelnemer

    Deze werden toch gemaakt door ene Bram Osborne? Ik heb ook een Schiphol Sternet versie en één van GVU Utrecht. Alleen moet ik ze nog steeds in elkaar zetten.

    Jos

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.