Opmerkingen over forum

Home Forums Off-topic Opmerkingen over forum

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • #715
    Arnold
    Moderator

    Het valt mij op dat de telling in het ‘hoofdscherm’ van het forum niet klopt. Als er een onderwerp is verplaatst, blijft deze meetellen op de oude plek.
    Voorbeeld: vrachtwagens: 5 onerwerpen in de telling, maar er staan er nog maar 4. De 5e is verplaatst naar Algemeen/Bouwtips (en telt daar ook mee).

    #734
    Griffendahl
    Deelnemer

    Dat zou heel goed kunnen, de forumsoftware die gebruikt wordt is helaas nog een beta. De laatste release konden we echter niet gebruiken omdat deze onze opmaak volledig om zeep hielp. We hopen dat er binnenkort een release van deze software gebruikt zodat we de update kunnen maken. Ik vermoed dat dit soort problemen dan verholpen zijn.

    #768
    Joske
    Deelnemer

    Ik heb een vraag, waarom is er voor deze forum opzet gekozen? terwijl er ook andere gebruiksvriendelijkere forums zijn zoals Wesje, BuzzyBee en het Bouwmachine forum…
    Misschien is het nieuwigheid en is het wennen…

    #769
    Joske
    Deelnemer

    Een post wijzigen daar ben ik ook nog niet uit, verwijderen van een post ook niet…
    Wat zonder van de tijd die in dit forum is gestoken… je kan een Mercedes kiezen maar kiest een Deawoo…. 😐

    #774
    Marc
    Deelnemer

    We zijn maar met een beperkte groep mensen Jos. Naar de andere forasoftware is gekeken maar die werken niet goed met de wordpress software die voor de rest van de site in gebruik is. OA gebruikersbeheer wordt zeer lastig en update's van de ene software geeft dan storingen in de andere software. Vandaar dat voor deze oplossing is gekozen.

    wijziging: Boven je eigen post staat na plaatsne een knop bewerk, daarmee kan je je post aanpassen.
    Ik zie nu dat er ook al een extra menu bar aanzeig is met knoppen voor oa linkjes en opmaak.

    #787
    orcecis
    Deelnemer

    Inloggen ging ook niet zonder slag of stoot maar dat komt misshien vanwege het feit dat mijn blog ook bij wordpress ondergebracht is en van hetzelfde email adres gebruikt maakt . 😉

    #790
    Joske
    Deelnemer

    wijziging: Boven je eigen post staat na plaatsne een knop bewerk, daarmee kan je je post aanpassen.
    Ik zie nu dat er ook al een extra menu bar aanzeig is met knoppen voor oa linkjes en opmaak.

    Dat blijft maar een paar minuten staan, wil je na een tijdje verranderen is het blauwe tekstje ~bewerk~ weg.
    Een forum hoeft toch niet persé in een website geplaatst te worden? kan toch ook middels een link?

    Ik weet niet of dit ’t zal worden Marc..

    #792
    Joske
    Deelnemer

    Nu heb ik de tekst berwerkt en gebeurt er dit staan de tagsteksten erbij

    #794
    Joske
    Deelnemer

    Sorry… ik hou mezelf maar een tijdje op de achtergrond… alleen kijken enzo.

    #803
    Griffendahl
    Deelnemer

    We zijn op de hoogte van de problemen en zijn op zoek naar een oplossing. Helaas kunnen we niet al jullie wensen per direct doorvoeren.

    Update: Op het moment is dit een bekende bug bij de makers van de forumsoftware en zij verwachten dit in de een aankomende versie opgelost te hebben.

    #805
    Griffendahl
    Deelnemer

    Nog een kleine update is dat het bewerk knopje nu echt permanent beschikbaar zou moeten blijven.

    Sorry… ik hou mezelf maar een tijdje op de achtergrond… alleen kijken enzo.

    Jammer, dat je het zo ervaart. Ik zou zeggen ga gewoon door met het gebruik van dit forum, mocht je toch dingen tegen komen meld ze hier en dan kunnen wij kijken hoe we ze kunnen oplossen.

    #825
    Joske
    Deelnemer

    <blockquote>Nog een kleine update is dat het bewerk knopje nu echt permanent beschikbaar zou moeten blijven.

    Sorry… ik hou mezelf maar een tijdje op de achtergrond… alleen kijken enzo.

    Jammer, dat je het zo ervaart. Ik zou zeggen ga gewoon door met het gebruik van dit forum, mocht je toch dingen tegen komen meld ze hier en dan kunnen wij kijken hoe we ze kunnen oplossen.
    </blockquote>
    Ik begrijp het allemaal best wel dat er problemen zijn, maar zoveel..
    Wat ik niet kan begrijpen is dat er niet voor een soortgelijke oplossing is gekozen zoals MO87.. als link naar het forum dus, dat is zelfs voor gebruikers die geen Nederlands spreken en schrijfen handig omdat dat in grote opzichten allemaal het zelfde werkt, tevens een overzichtelijke indeling… zoals het nu is vind ik het niet handig en niet overzichtelijk… ook kan je niet reageren via een profiel en word het wiel weer opnieuw uitgevonden…

    Ik vind het gewoon zo jammer dat hier in dit forum een hoop tijd word gestoken in wat voor ons eigenlijk niet gaat werken (is mijn persoonlijke mening)

    Ben het niet helemaal met Marc eens dat we maar met een beperkt aantal mensen zitten.

    Daarom hou ik mij voorlopig even buiten beeld met zo hier en daar een reactie.

    #829
    Joske
    Deelnemer

    Heb ik het weer als ik mijn bericht ga bewerken… alles door elkaar 👿 👿 👿

    #833
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Ik ben het in grote lijnen wel met Jos eens.
    Waarom niet gekozen voor een link naar het forum?
    En waarom geen forum zoals dat internationaal gebruikt wordt?
    Zoals…
    http://www.beroepschauffeur.eu/index.php<br
    http://www.motessparet.se
    En vele andere.
    Zeker ook voor de gebruiksherkenning.
    Voor dit forum heb je eerst een cursus nodig als nieuwkomer.
    Het is gewoon niet handig om het wiel opnieuw uit te vinden.

    #840
    Griffendahl
    Deelnemer

    Jullie hebben deels gelijk, maar er zijn een hele hoop afwegingen gemaakt om tot dit besluit te komen. Wat jij gebruikersherkenning noemt was daar slechts 1 van. Wat ik jullie wel mee wil geven is dat dit een begin is, we zullen dit samen moeten maken tot iets goeds, da’s niet op dag 1 klaar. Ook niet bij gebruik van de fora zoals jullie die in eerdergenoemde voorbeelden noemen. Ik heb ook met die fora vrij veel ervaring van de beheerderskant en met forum zoals dat gaat in de beginfase ook niet alles in één keer zoals je dat graag wilt.

    Neem in ieder geval van mij aan dat we met de keuze voor dit forum niet over 1 nacht ijs zijn gegaan, en we gaan er alles aan doen om de gebruikservaring te verbeteren. Gezien het actieve gebruik van het forum kan ik echter niet anders concluderen dat jullie je er prima mee weten te redden, met de tijd zal dit alleen maar makkelijker worden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 68)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.