Modelbouwdag HO-Modelautoclub 28 september

Home Forums Agenda/Evenementen Modelbouwdag HO-Modelautoclub 28 september

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • #9561
    sw
    Deelnemer

    Mooie foto’s Arie leuk terug te zien.

    #9564
    Arnold
    Moderator

    Ondanks dat er niet kon zijn, heb ik wel genoten van de foto’s van Arie. Kon er toch een beetje bij zijn 😛

    #9589
    Webmaster
    Sleutelbeheerder

    Zie vanaf nu ook het nieuwsbericht/impressie op de homepage: https://www.ho-modelautoclub.nl/gezellige-en-inspirerende-modelbouwdag-2013/.
    Met daarin ook een link naar een Facebookalbum van Ron van der Velpen.

    #9676
    bennie
    Moderator

    Ik wil jullie er op wijzen dat er dit jaar geen Beursberichten Junior vanaf de Modelbouwdag in de Berichten komt.:(
    Er waren gewoonweg geen clubleden die voor junioren door konden gaan.:wink:
    Ik hoop niet dat de Beursberichten Junior van vorig jaar éénmalig was.
    Beursberichten Junior werd toen goed ontvangen.
    Volgend jaar dan maar weer?
    Bennie, redactie HO-Berichten.

    #9677
    arie van urk
    Deelnemer

    Vergeleken met Cor zijn wij toch allemaal junior ???

    😛

    #9679
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Gaan we katten?

    #9680
    Jurgen
    Moderator

    Cor, Arie was me net voor… 😉
    Nee hoor, ik had willen schrijven: er waren wel deelnemers die voor de eerste keer mee deden met de modelbouwdag en die bovendien nog eens jonger waren/zijn dan de gemiddelde deelnemer… ik zal geen namen/naam noemen 😛 😆

    #9687
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Ben best jong hoor.
    Van geest.
    Anders begin ik weer opnieuw….

    #9688
    bennie
    Moderator

    Mijn opmerking brengt weer wat te weeg, dan mijn bedoeling was.
    Maar het is wel serieus bedoeld.
    Let wel, de meeste verenigingen bestaan tegenwoordig uit grijze kopjes.
    Vandaag zijn bijvoorbeeld alle oranjeverenigingen bij elkaar geweest met de vraag; Hoe verjongen we Koningsdag op 30 april a.s.
    Daarvoor zijn ze te rade gagaan bij de organisatie van de Zwarte Cross…..
    Nu hoeven wij als HO-modelautoclub dat niet te doen, maar dat er vorig jaar tijdens de modelbouwdag ook jeugd rond liep deed mij goed.
    Onder jeugd versta ik kinderen en jeugdigen van tot zo’n 19 jaar.
    Die kinderen/jeugdigen zijn wel de toekomst, ook van de HO-Modeleautoclub!
    Een geintje daarover is leuk, maar het gaat hier over de essentie van het verhaal.
    Blader maar eens terug in Berichten 168 naar de Beursberichten junior.
    Leuk om een terug te lezen.
    Tijdens de laatse modelbouwdag had ik het niet in de gaten, maar tijdens de rit naar huis realiseerde ik mij, ik miste dit jaar de jeugd.
    Ik krijg wel de indruk dat jeugdigen zich manifesteren op dit forum, of het tenminste lezen.
    Maar we krijgen ze niet zo ver om clublid te worden.

    Dit is wat ik boelde met het onderwerp “dit jaar geen Beursberichten Junior”
    Bennie

    #9689
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Helemaal waar Bennie.
    Het was een verademing vorig jaar, die inbreng van de pukkies!
    Enkel al door het enthousiasme!

    #9696
    sw
    Deelnemer

    Ik denk dat het toch nog best goed kan gaan komen, al merk ik dat ik met mijn 37 jaar best vaak een van de jongste ben. Maar mijn zoon, nu 6, had graag mee gegaan, de dag is dan alleen nog wat te lang, maar hier thuis wil hij graag mee doen. Hij heeft al een leuke verzameling autotjes en hij wil ook al wel verbouwen. Ik heb hem maar een paar autootjes gegeven om te schilderen en dat vind hij erg leuk.
    nu maar hopen dat hij het leuk blijft vinden. Misschien is het een idee om weer een modelbouw wedstrijd te houden volgend jaar maar dan voor jeugd.

    Gr. Sybran

    #9698
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Hoewel…
    Bij een wedstrijd voor de jeugd moet je ze eigenlijk allemaal laten winnen….
    Ze doen allemaal even hard hun best.
    Dat heb ik eigenlijk tegen op een wedstrijd.
    Maar je moet wel de interesse in de hobby zien aan te moedigen.
    Misschien in de vorm een een “eigen” bladzij in de “Berichten”.
    Met trucs en tips voor de beginnende modelbouwer.(dat hoeft niet eens jeugd te zijn)
    En een vragenhoek op het forum of zo.
    Beetje ondersteuning en erkenning.

    #9699
    Kees
    Deelnemer

    Een bladzijde met tips en trucks lijkt mij ook een goed idee! Dat is bovendien voor iedereen leuk! Wellicht is het ook leuk om bouwtekeningen van eenvoudige gebouwen/aanhangers/accessoires op te nemen in een dergelijk artikel. Op deze manier kunnen starters zelf aan de slag (een beetje lijm en plastic is namelijk niet duur). Ik denk zelf dat dit de beste manier is om mensen kennis te laten maken met modelbouw. Ook hier geldt dat het voor iedereen leuk is.

    #9731
    Arnold
    Moderator

    Laat ze eens een Herpa model in elkaar zetten of demonteren en dan schilderen? Bij het begin laten beginnen.

    #9754
    bennie
    Moderator

    Wie gaat dit soort ideeën oppakken
    De vaste redactieleden zitten vol met het reguliere werk.
    Soms schrijft een van de redactieleden wel eens iets extra’s, maar dat gaat alleen wanneer er wat meer “vrije” tijd over is.
    Ook onze vrije tijd is beperkt, we moeten het in onze vrije tijd, naast baan en gezin, doen.
    Maar we doen het graag!
    De hierboven aangedragen ideeën plaatsen we graag in de Berichten, maar er moet wel iemand zijn die het schrijft en fotografeert.
    Wie??????
    Als we tekst in Word en goede foto’s met hoge resolutie krijgen maken wij er wel een artikel voor in de Berichten van.
    Namens de hele redactie, Bennie.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
  • Het onderwerp ‘Modelbouwdag HO-Modelautoclub 28 september’ is gesloten voor nieuwe reacties.