Itala Model 36/45 ca 1907

Home Forums Personenauto’s Itala Model 36/45 ca 1907

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Frank Schneider 2 jaren, 8 maanden geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #13182

    Frank Schneider
    Bijdrager

    Ik heb van Ferrero een Itala Model 36/45 ca 1906 a 1907 (Peking-Paris, Targa Florio).
    Nu ben ik op zoek naar de maatgegevens van deze auto, om de schaal vast te stellen (ik hoop natuurlijk ca 1:87).

    #13191

    Cor-DutchArt
    Bijdrager

    Frank,
    Je kan het hier eens vragen: http://www.davidayre.com/Vintage_Car_Restoration_Contact.html
    Deze man heeft het ding totaal gerestaureerd.

    Succes!

    #13192

    Frank Schneider
    Bijdrager

    @Cor: Dank voor je reactie, dat is precies de auto die ik bedoel.
    Ik heb inmiddels de vraag gesteld en wacht rustig af.

    Groet,
    Frank

    Hello Mister Ayre,

    For a modelcar project I am looking for the dimensions of the restorated Itala car, so I can scale it exact to the HO 1:87 scale. The wheelbase is the most important dimension.

    Ferrero 610.260 en 610.258 (ook 610.259)

    #13209

    Frank Schneider
    Bijdrager

    Antwoord uit Engeland van David en Karen Ayre (dank je Cor):
    De wielbasis is 2,92m en de spoorbreedte 1,59m.
    De getoonde Ferrero (verrassings-ei) modellen hebben een wielbasis van 34,7mm en een spoorbreedte van 17,8mm. De wielbasis van het model is dus slechts 1mm te lang en de schaal is 1:84.

    Deze modellen mogen van mij in de vitrine blijven, want voldoende op schaal. Volgens mij de eerste Itala’s in onze schaal! Misschien ga ik ze nog verlagen (ze staan iets te hoog op de assen) en schilderen volgens de voorbeeld foto’s.

    Site: http://www.davidayre.com
    Mooie foto’s!

    Waarom niet gelijk aan de slag:

    #13244

    Frank Schneider
    Bijdrager

    Het project vordert al.

    Nog eens goed kijken naar de voorbeeldfoto’s wat voor details ik nog meer kan aanbrengen.
    Aan opschriften waag ik mij voorlopig maar niet…

    #14990

    Frank Schneider
    Bijdrager

    Inmiddels is bovenstaand model nog eens verbeterd met meer details.

    Versnellings-/ontkoppelhendel, stuur met schakelring, stuurstang.


    Uitlaat, opstap.

    #18601

    Frank Schneider
    Bijdrager

    Eindelijk de tweede Itala ook klaar:

    Links de 1906 “Targa Florio” en rechts de 1907 “Peking-Paris winner”.
    Vervolgens zal ik mij nu maar eens gaan toeleggen op het tekenen van de bijbehorende decals. Althans eerst het leren omgaan met het tekenprogramma.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door  Frank Schneider.
    #18626

    bennie
    Bijdrager

    Het voorbeeld van die grijze Itala heb ik gezien in een HO-Berichten. Opvallend zijn de spatborden die jij mooi in 1:87 hebt kunnen omzetten. Knap staaltje werk!

    #18630

    Frank Schneider
    Bijdrager

    Ze zijn gewoon recht hoor, Bennie, haha. Maar ik denk dat je doelt op de andere details en het geheel.

    #18692

    Fraaie modellen Frank!
    Ik moet je eerlijk zeggen dat ik sinds het bezoek aan Louwman, nu heel anders naar je modellen kijk. Succes met het tekenwerk. Als je tips nodig hebt……….

    #19207

    Frank Schneider
    Bijdrager

    Loop ik bij De Slegte tegen het boek “Peking to Paris – Across two continents in an Itala” uit 1908 (druk 1972) van Luigi Barzini (1874 Orvieto) aan!

    #19223

    Cor-DutchArt
    Bijdrager

    Niet Slegte!! LOL

    #26225

    Frank Schneider
    Bijdrager

    Eindelijk de – eerder geposte – beide Itala’s voorzien van passende decals:
    – links de Itala 35-40 hp 1907 “Targa Florio” naast
    – rechts de Itala 35-40 hp 1906 “Peking-Paris winner”
    Op basis van verbouwde Ferrero modellen (schaal 1:84).

    Moeilijk om scherp te krijgen in deze schaal.


    Let op de tekst in beide grilles.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.