Hanomag Henschel f 25

Home Forums Bestelwagens en bestelbusjes Hanomag Henschel f 25

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #7386
    sw
    Deelnemer

    Weet iemand of er naast Starmada ook nog een ander fabrikant een model van een Hanomag Henschel f25, of het gelijke model van Mercedes aanbied.
    Ik zoek deze voor een ombouw project voor mijn treinbaan. Van twee voorkanten is ooit een railvoertuig gebouwd en ik wil deze graag na bouwen.

    Als iemand mij kan laten weten hoe ik er een foto kan plaatsen dan kan ik laten zien wat ik wil gaan bouwen.

    Alvast bedankt,

    Groet Sybran

    #7389
    Arnold
    Moderator

    Fröwis heeft een aantal kitjes gehad van deze Hanomag.
    Ik heb geen idee of je die op beurzen of internet kan vinden.

    Groeten,

    Arnold

    #7390
    Webmaster
    Sleutelbeheerder

    Hallo Sybran,
    Hoe een foto te plaatsen in het forum kun je vinden in deze post:
    Hoe post ik een foto
    Groet,
    Jurgen

    #7391
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Sybran,
    Op eBay staan er verschillende te koop.
    Kijk eens hier: Fröwis-Hanomag

    #7392
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Ik heb in mijn collectie eenzelfde model onder de naam APS Collection, dus daar kan je ook nog op zoeken op Marktplaats of Ebay.

    #7393
    sw
    Deelnemer

    Iedereen alvast bedankt voor jullie reacties, ik kan nu weer wat verder zoeken.
    de foto van deze draisine is te zien op de volgende site http://www.mkoev.de/

    #7394
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Ook in de collectie van Euromodell hebben bovenstaande modellen ook gezeten. Momenteel staan er een zevental als Hanomag F20-F35 op Marktplaats.
    Leuk model voor een verslagje in het clubblad!

    #7395
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Zo’n voertuig heet een “draisine”, dat vereenvoudigd het googelen.
    Erg leuk bouwprojekt!

    Van 1/87vericles.org (Hartmut Peters):
    “… a Draisine in the Museum of Museumseisenbahn Küstenbahn Ostfriesland in town Norden. This model was built using two Hanomag Henschels with a VW 34 PS Motor. Belongs to the Firma Steinbrecher in Wittmund. The fully functioning model was built from two IMU Transporters in 1:87 scale, motorized by Arnold Gauge N with DDC decoder by ESU. Runs perfectly on 9 mm gauge track.

    HOe spoor dus (smalspoor).
    Wel snel bouwen, voor Brekina je voor is!
    Succes.

    #7397
    Webmaster
    Sleutelbeheerder

    Hallo Sybran,
    Het is dus gelukt om een foto te plaatsen, mooi! Is dit een eigen foto? Dit in verband met auteursrechten.

    met vriendelijke groet,
    Jurgen

    #7398
    sw
    Deelnemer

    Jurgen,

    Het is inderdaad gelukt om de de foto te plaatsen, maar ik heb de foto van het internet afgehaald.
    Ik weet dat deze draisine bij een museumspoorlijn in het Duitse norden staat. De draisine van mijn vader is daar nu namelijk samen met de motorlorry van mijn zwager net heen verhuisd.

    Ik en mijn zwager zijn samen met nog een paar andere mensen de leden van modelspoorgroep de Railspijker, en we hebben al een leuke verzameling van draisines/railvoertuigen die ook op de weg kunnen of een wegvoertuig als basis hebben.

    #7399
    Webmaster
    Sleutelbeheerder

    Hallo Sybran,
    Om auteursrechtproblemen (kans op zware boete) te voorkomen graag de foto vervangen door een link naar de foto op de desbetreffende internetsite. Stuur me gerust de link van de site toe, dan pas ik het aan.
    groet,
    Jurgen

    #7400
    sw
    Deelnemer

    Ik heb een bod uitgebracht op marktplaats, en dan kan hopelijk snel het verbouwen beginnen.

    Jurgen, ik heb de foto vervangen door een link, ik wist niet dat je hiervoor ook al boetes kan krijgen tegenwoordig.

    gr. Sybran

    #7402
    Cor-DutchArt
    Deelnemer
    #7403
    Webmaster
    Sleutelbeheerder

    Dank jullie wel Sybran en Cor!

    #7557
    sw
    Deelnemer

    6 modellen gekocht via marktplaats, komen als het goed is morgen binnen en dan kan het verbouwen echt beginnen. Iedereen bedankt voor de reacties. Ik zal jullie op de hoogte houden via dit forum.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.