Fordson Farm Tractor

Home Forums Landbouw Fordson Farm Tractor

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #8913
    djdutch
    Deelnemer

    Een klein bouwverslag

    Image and video hosting by TinyPic

    De kit is van jordan highway miniatures en bevat veel kleine detail onderdelen voor de gene die niet bekent zijn met deze geweldige bouwpakketjes hier een foto van wat er in de kit zit.

    Image and video hosting by TinyPic

    hier worden de 2 delen die samen het chassis vormen aan elkaar gelijmd

    Image and video hosting by TinyPic

    en hier worden ook de wielen aan elkaar verlijmd (tijdens het drogen was er nog wat tijd om even een stoeltje in elkaar te lijmen)

    Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic

    hier het chassis met stoeltje bougie kabels en de wielen (de wielen zijn een hels karwei ze bestaan uit 3 delen en lastig om rond te krijgen, bij de oudere kits bestonden ze uit lange strips met een mal er bij) helaas staan de schoepen niet hetzelfde als bij de echt fordson

    Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic

    en hier de eerst verf lagen, voor de roestkleur heb ik Revell leder bruin gebruikt en voor de wielen ferrari rood en later een mat zwarte wash om het rood iet te dimmen. in de volgende foto heb ik een color stop van Revell gebruikt en later een laag grauw grijs ook van Revell (ik gebruik alleen maar acryl verf en had nog geen airbrusch dus alles is met de kwast gedaan)

    Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic

    Image and video hosting by TinyPic

    Hier is het model bewerkt met krijt dat is gefixeerd met alcohol ik gebruik rembrandt pastels omdat deze het beste pigment hebben en zeer mooie resultaten haalbaar zijn, als u hier vragen over heeft op geïnteresseerd bent in een lijst met kleuren voor hout en roest laat het me weten.

    Image and video hosting by TinyPic

    hier de tractor met de wielen de gele modder is in dit geval een poeder van artitec

    Image and video hosting by TinyPic

    en aan het einde van de week parkeren we de tractor weer netjes in de schuur

    DJ

    #8917
    Jurgen
    Moderator

    Hallo DJ, allereerst welkom op het forum! Je bijdragen over Hot Rod’s en deze over de Fordson Farm Tractor vallen bij mij erg in de smaak! Zowel tractor als diorama spreken me erg aan!
    met vriendelijke groet,
    Jurgen

    #8920
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Dat niet alleen!
    Vooral het weatheren is fenomenaal.
    Zo heb ik het alleen nog maar gezien van een goede kennis in Maine.
    “Chester finished”

    #8922
    djdutch
    Deelnemer

    Bedankt Jurgen en Cor,

    ben blij dat het in de smaak valt ik heb momenteel nog maar 2 diorama’s van 15x15cm maar ben hard bezig met de voorbereidingen van een grotere (heb al een zooi castings geschilderd en ben materialen aan het verzamelen)
    En het opnieuw bouwen van Nordies garage van hightecht modell, ben ondertussen ook aan het tekenen geslagen maar ben tussendoor ook bezig met nieuwe Hot Rod’s en de techniek van het airbrushen beter onder de knie te krijgen.

    En Cor het is me echt een eer dat je mijn model vergelijkt met dat van Chester fesmire hij is zeker een groot voorbeeld

    DJ

    #8925
    Marc
    Deelnemer

    Sluit me aan bij de anderen, prachtig gemaakt en een leuk verslagje.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.