DAF van Racing team Holland

Home Forums Vrachtauto’s DAF van Racing team Holland

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #13538
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Heeft er iemand foto’s van de andere zijden van deze DAF A1900(?) vrachtwagen?

    (Deel van foto racehistorie)


    DAF 1959 racing team holland uit chassis/cabine van Holland Oto (metalen kit, destijds via de club verkrijgbaar), eigenbouw polystyreen kofferopbouw (afrondingen van kwart overlangs rietjes!) en decals via Marc Bodewes en Cor van der Meijde (verkrijgbaar via de site). Nummerbord-decals en geetste spiegels en ruitenwissers van Artitec (reserve bij de Van Gend & Loos DAF).
    Porsche 904 GTS 1954 Wiking, verbouwd: kentekenplaat houders verwijderd, wielen (Herpa), dubbele uitlaat, plexiglas schuiframen, andere luchtinlaten achter de portierramen, spiegels Herpa).

    De echte bestaat nog en wordt onderhouden door Duel Classic Motorsport in Heerhugowaard:

    Vanaf 2007 onderhoud Duel Classic Motorsport uit Heerhugowaard deze auto in het Nederlands historisch kampioenschap. De bestuurder en de eigenaar Jos Koster, won het kampioenschap in 2008 (foto). De geschiedenis van deze auto is onbetwistbaar uniek: eigendom van het Racing Team Holland (Ben Pon), werd de auto gereden door Rob Slotemaker, Henk van Zalinge en David van Lennep. De auto zelf is in een ongerestaureerde, maar zeer originele staat. Zelfs de originele nummer schilden zijn nog steeds links op de deur en motorkap!

    #13578
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Mooi stukje huisvlijt Frank!

    #13608
    bartje
    Deelnemer

    Was die eerste foto een stukje uit een artikel dat in de Revue stond in de 60er jaren?Ik dacht zoiets te herinneren als ik die foto zag.Er stond ook een BMW TIsa bij.Mooi dat die 904 in Nederland is gebleven.Jaren geleden kwam ik de andere 904 op een Amerikaanse website tegen.(RTH had er 2).

    #13610
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Ik heb de bronvermelding er nu onder gezet. Er stond ook een BMW bij ja.

    #13639
    bartje
    Deelnemer

    Frank,nu ik de hele foto had gezien,is het toch niet dezelfde foto.De foto die ik bedoel had 2 TIsa’s, 1 904 en nog wat andere wagens.Ben Pon stond erbij,en ik dacht de van Lennep gebroeders,en misschien Hans Koster.De 904 had een gebroken koplamp scherm,dat herinner ik me duidelijk,omdat ik me toen afvroeg waarom ze dat niet even hadden gerepareerd voor de foto.
    De foto die je hebt gebruikt is dus wat later.

    #13640
    Frank Schneider
    Deelnemer

    @bartje:
    Je maakt me wel nieuwsgierig naar juist die foto, misschien staan daar nog interessante details op?
    Overigens is de Porsche op deze foto (het ging hier om de DAF), met nummer 42, een 906 en geen 904 GTS. Die heb ik ook, is gemodelleerd door BUB.

    BUB 08052 Porsche 906 Carrera 6 Nürburgring 196 Gijs en Davis van Lennep

    Overigens heeft de DAF expres geen zwart chassis en velgen, omdat ik dit mooier vind, qua kleuren.

    #13641
    bartje
    Deelnemer

    Helaas heb ik die foto niet meer .Mijn broer had al onze plakboeken,auto tijdschriften enz. in zijn garage,die helaas afgebrand was.
    Ja,ik wist dat de auto op jou foto een 906 was.Ik bedoelde dat op de oudere foto een904 stond.Overigens is die Daf echt mooi.Proficiat!
    Groeten uit nieuw zeeland.
    Hans.

    #13643
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Hans, verzamel je alleen of bouw je zelf ook?
    Zou leuk zijn om hier iets te zien uit “down under”

    #13682
    bartje
    Deelnemer

    Cor,ik had 20 jaar terug een grote HO verzameling,maar moest ik door omstandigheden verkopen.
    Nu heb ik alleen een paar Nederlandse trucks en bussen,en mijn VW verzameling,zo’n 150 modellen.
    Hier in nz zijn verzamelaars meer in Matchbox,etc.In de laatste jaren zijn een paar mensen naar HO overgestapt,maar toch relatief weinig interesse hier.
    Ik was toen ook lid van de club,ik heb de oude modelauto berichten bewaard,en kijk er af en toe nog doorheen.
    Ik was door de aardbevingen weer werkloos gemaakt,dus kan niet veel meer kopen.Herpa Semi’s zijn ongeveer $50nzin de winkel,en dat kan er gewoon niet af.Verder is er wat Wiking spul,maar daar blijft het bij.Als je echt HO verzamelaar bent,moet je dus alles uit Europa kopen.Met de hoge verzendkosten is dat ook geen pretje.
    Maar ik bleef altijd geinteresseerd,dus schreef ik in op dit forum.Mvg.Hans.

    #13687
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Verzendkosten kunnen aardig meevallen hoor.
    Dat verschilt per zending wel.
    Altijd eerst prijs opvragen incl. verzending.
    Hopelijk duurt die werkeloosheid niet te lang!

    #15499
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Vind ik me daar op Marktplaats nog een (foto van het) origineel:

    De kikker DAF (A1900?) van Efsi of was het al Holland Oto? Geen slecht model.
    Kit van chassis/cabine, destijds via de club aangeschaft. Voor de rest is er alleen een vijzelwagen van CHV van uitgebracht, geloof ik. Toch maar even bieden op deze ook (voor de heb).

    #15519
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Ik kan zelfs aan nog een 3de exemplaar komen, dus graag z.s.m. melden!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.