DAF torpedo

Home Forums Vrachtauto’s DAF torpedo

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #11411
    Fokko Feenstra
    Deelnemer

    Na de recent bij Brekina en Artitec verschenen DAF-modellen hierbij een plaatje van een nog ontbrekend model: . Het model is gebouwd van styreenplaat met voor de trailer een vloer uit fineer en rongen van messing. Het model moet nog worden voorzien van opschriften en de lading hout wordt nog wat groter. Meer afbeeldingen van de bouw van het model staan op http://members.home.nl/fsfeenstra/tmt03.htm. Welke fabrikant gaat de uitdaging aan?

    #11412
    Jurgen
    Moderator

    Hallo Fokko,
    Allereerst van harte welkom op het forum!
    En dan gelijk met zo een mooi zelfbouw model!! Vooral de foto’s van de bouw vind ik indrukwekkend! Mijn complimenten. Ik vraag me wel al welke fabrikant deze uitdaging aan kan c.q. ‘durft’.

    Groet,
    Jurgen

    #11424
    JanS
    Deelnemer

    Prachtig werk weer, Fokko. Wie weet wordt er wel een fabrikant door zoiets moois geïnspireerd?

    #11426
    Arnold
    Moderator

    In mijn beleving komt er maar 1 fabrikant in aanmerking (en is daarmee een mooie aanvulling van hun huidige lijn DAF’s): Artitec.

    In het verleden zijn er meerdere kleinserie modellen geweest, o.a.: BdB, Engh en FvC-decals.
    (FvC noemt hem nog in zijn webshop onder nummer SPI971007)

    #11429
    Marco Bekhof
    Deelnemer

    Wauw. Waar is de LIKE button?? Heel mooi gemaakt. Ik hoop inderdaad dat een fabrikant deze ook gaat maken. Artitec zou zeker een goede zijn. Gezien de DAF modellen die ze net uitgeleverd hebben.

    #11430
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Die van Engh was/is met een wagenmakers cabine Arnold.

    #11432
    Arnold
    Moderator

    Dat klopt Cor, maar het blijft een torpedo, en er werden er genoeg verkocht zonder cabine 😉

    Overigens mis ik nog de uitvoering met de 3 grote letter DAF.

    #11433

    Dat is een heel mooi model Fokko! Ook leuk dat je de bouwfoto’s laat zien. Binnenkort maar eens jouw pagina uitgebreid doorlezen 😆

    #11804
    Fokko Feenstra
    Deelnemer

    De DAF (torpedo) is af. Hierbij nog een plaatje en dank voor alle complimenten!

    Groet, Fokko.

    #11809
    Arnold
    Moderator

    Hij is schitterend geworden!

    #11823
    Jurgen
    Moderator

    Helemaal met @arnold eens! Het is een schitterend model geworden!!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.