Brandpowder 911 DS

Home Forums Personenauto’s Brandpowder 911 DS

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Frank Schneider 2 jaren, 2 maanden geleden.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #29138

    Frank Schneider
    Bijdrager

    Het communicatiebureau Brandpowder (experiments in visual communication) en Stewart Johnson, voormalig ingenieur van Inter Box Mechanics, ontwierpen een conceptauto, een combinatie van twee totaal verschillende auto’s, wat gek genoeg eenmaal aan elkaar gezet een heel organisch geheel vormt. Het gaat om een Franse Citroën DS en een Duitse Porsche 911 (F-serie). De foto’s van de auto zijn gefotoshopt. Maar het is een mooi verhaal met zelfs een verklaring over de oplossing van de motor. Deze zou achterin, negentig graden gedraaid moeten worden en de achterbank vijfentwintig centimeter naar vooruit verschoven.

    Het model van de 911 DS van Autocult heeft de Car of The Year 2015 gewonnen. Hij is twee schalen gemaakt in aantallen van 333 stuks: in 1:43 en 1:18 (uitverkocht in twee weken).

    <span style=”text-decoration:underline;”>Het model
    </span>Ik heb het model eind 2016 gebouwd met de neus van een Wiking Porsche 911 (tot en met de portieren) en de achterzijde en dak van een Wiking Citroën DS. De A-stijlen met een randje van het dak zijn aan de neus van de Porsche blijven zitten (als was het een cabriolet), maar dan net achter deze stijlen recht doorgezaagd. Het complete dak van de DS bleef ook aan de betreffende achterzijde zitten en is daarna, aan de voorzijde, passend gevijld, totdat een vloeiende overgang was gekregen aan de voorzijde van het dak. Ze zijflanken waren niet even hoog, zodat bij de Porsche onder de ingekorte (want nu vierdeurs) portieren polystyreen stripjes werden aangebracht. De voorbumper is ontdaan van stootstrips en in de juiste vorm gevijld.

    De wielbasis bleef gelijk aan die van de oorspronkelijke DS, dus het onderstel en het interieur zijn voornamelijk van de Citroën, behalve de “onder-voorbumper”, want die sloot natuurlijk mooi aan bij de bumper van de Porsche. Wel werden de wielsparingen breder uitgevijld om verchroomde Herpa wielen uit de Porsche set, gelijkend op de Minilites, passend te krijgen. Daarvoor was een hele korte achteras nodig om de brede banden binnen de carrosserie te laten draaien.

    De raampartij is een voor- en achterzijde van de Porsche 911 met zijramen versneden uit exemplaren uit de rommelbak. Met een Tamiya spuitbus werd de bovenzijde oranje gespoten en er werden twee decals met Porsche striping achter elkaar aangebracht, die ik nog had liggen van – in denk – Paul Arens. Eigenlijk moet in deze balk aan één zijde “Citroën Porsche” en aan de andere zijde “Porsche Citroën” staan, maar bij mijn model staat er nu tweemaal Porsche achter elkaar.

    THE PERFECT CAR

    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  Frank Schneider.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  Frank Schneider.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.