Elf GMC brandweerwagens van REE, nu met meer foto’s

ree-gmc-pompiers-1e-kwartaal-2017

Zoals we al eerder meldden heeft het Franse REE Modèles maar liefst elf varianten aan van de aloude GMC 353 als bosbrandweerwagen aangekondigd. Nu zijn er eerste afbeeldingen van alle modellen; die zijn er met de gesloten cabine en de open cabine met zeildak en ook nog eens met twee verschillende opbouwen. De modellen worden aangekondigd voor het ‘1e Trimestre 2017’. Fabrikant is naar verluidt Artitec, die het basismodel ongetwijfeld ook in andere civiele en militaire uitvoeringen zal maken (toch al een nieuwtje voor 2017, bent u ook benieuwd hoe het staat met het ‘Project DAF’?).

De elf verschillende modellen in wat grotere weergave:

ree-gmc-pompiers-1e-kwartaal-2017-1e ree-gmc-pompiers-1e-kwartaal-2017-2eree-gmc-pompiers-1e-kwartaal-2017-3e

Wat nieuwe afbeeldingen die meer laten zien (klik op de afbeeldingen voor een veel grotere weergave):

z-ree-gmc-groot-1z-ree-gmc-groot-2 z-ree-gmc-groot-3

0 gedachten over “Elf GMC brandweerwagens van REE, nu met meer foto’s

• Deze zien er goed uit! Toch klein puntje van kritiek. Bij een aantal zitten de koplampen op de bumper. Vaak werden inderdaad de koplampen verplaatst om te voldoen aan de Franse regelgeving. De koplampen werden dan direct onder de spatborden geplaatst, naast de gril en niet op de bumper.
    O ja, jammer dat ik er al een had gebouwd ……
    Jeroen

• Gisteren eindelijk een van de bestelde GMC’s ontvangen. Blijkt dat de schroef waarmee de modellen in de doosjes vastzaten, te kort was. Het gevolg dat de hele partij di de handelaar ontvangen had, op een paar modellen na, beschadigd was. Dus bijna alles was weer terug gestuurd.
    Het model dat ik heb ziet er geweldig uit!!!!!!!
    Daarnaast twee Jeep’s van Ree gekocht en die zijn ook van erg goede kwaliteit.