Clubreis 2015 op zaterdag 19/9

SCAN0007 - kopie_800
Foto: Louwman Museum

Na het succes van het bezoek aan DAF Eindhoven en het DAF Museum vorig jaar, gaan we dit jaar een clubreis houden naar het Louwman Museum in Den Haag.
Het Louwman Museum herbergt ’s werelds oudste privécollectie automobielen, bijeengebracht door twee generaties van de familie Louwman. De basis werd reeds in 1934 gelegd en inmiddels omvat de collectie ruim tweehonderdvijftig antieke en klassieke automobielen. Kenners beschouwen de collectie als één van de mooiste ter wereld. Het museum straalt passie uit. Elke automobiel vertelt zijn eigen verhaal en levert daarmee zijn eigen bijdrage aan de geschiedenis. Het zijn spiegels van de cultuur.

Het huidige schema ziet er als volgt uit:

11.00-11.30 uur       Aankomst Louwman Museum, ontvangst met koffie/thee

11.30-12.45 uur       1e deel Rondleiding

12.45-13.45 uur       gezamenlijke lunch, tijd voor bijpraten

13.45-15.00 uur       2e deel Rondleiding

15.00 uur                  Afsluiting en einde programma (maar men kan rustig tot 17.00 uur in het museum blijven)

De rondleidingen worden gegeven door enthousiaste autoliefhebbers. Om het enigszins overzichtelijk te houden is de groepsgrootte per rondleider circa 20 personen.

De kosten voor dit uitje bedragen circa € 30,- per persoon. Het exacte bedrag weten we zodra het aantal deelnemers vastligt.
Daarbij zijn inbegrepen: toegang tot museum, ontvangst met koffie/thee, rondleiding door museum, lunch met broodjes en koffie/thee en natuurlijk een onvergetelijke dag.
Mensen die in het bezit zijn van een Museumkaart hebben gratis toegang, dan wordt de prijs € 17,50 per persoon. Bij het aanmelden dit graag wel vermelden!
Parkeren kan in de parkeergarage onder het museum, uitrijmunten zijn à € 5,- per stuk aan de balie te verkrijgen. Heb je een oldtimer van 40 jaar of ouder, dan mag je gratis bij de entree parkeren. Dit geldt ook voor mensen met een invalidenparkeerkaart.

Op dit moment gaan wij uit van 40 deelnemers, maar in principe is dit niet gelimiteerd. Aanmelden voor deze reis kan tot uiterlijk vrijdag 4 september a.s., bij voorkeur per mail aan:
clubreis@ho-modelautoclub.nl.
Deze reis is alleen toegankelijk voor leden van de HO-Modelautoclub Nederland, introducees zijn vooralsnog niet toegestaan.
Ook dit jaar is het vervoer naar het museum op eigen gelegenheid. Rondom 12 september zal de lijst met deelnemers verspreid worden, zodat men onderling het carpoolen kan regelen.

Deelname aan deze reis geschiedt op eigen risico.

Hou verder ook onze website en/of de mailbox in de gaten over verder nieuws!

0 gedachten over “Clubreis 2015 op zaterdag 19/9

• Op dit moment (2 september) hebben we welgeteld 7 (!) deelnemers. We hadden gerekend op een grotere belangstelling, maar het zij zo.
    We laten dit reisje sowieso doorgaan, al worden de kosten per persoon nu wat hoger dan waar we eerst vanuit gingen.

Maar: het is nog geen 4 september. Vanwege afspraken komend weekend, lukt het pas om maandag e.e.a. te verwerken. Dus het aanmelden kan nog tot en met uiterlijk zondag 6 september, u bent welkom.

• Het lijkt mij heel leuk om mee te gaan, het museum staat ook nog om mijn ’to-do’lijstje, maar de 19e heb ik helaas prive-verplichtingen.

• Ik zal in ieder geval een reportage van de deze happening maken.
    @ Ron, ik heb me via het voorzitter e-mailadres aangemeld.